سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برترین ذخیره، دانشی است که بدان عمل شود و احسانی است که بدان منّت ننهند . [امام علی علیه السلام]
فریاد مظلوم
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» عکس =سخنرانی صفار هرندی در میان لنگه کفش پراکنی وفحاشی حامیان مو

در دانشگاه تهران انجام شد سخنرانی صفارهرندی در میان لنگه کفش‌پرانی و فحاشی هوادران موسوی

عصر روز دوشنبه، نشست "سوء تفاهم بزرگ" در حالی از سوی بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه تهران در این دانشگاه برگزار شد که از 2 روز قبل و به موازات انتشار خبر برگزاری این مراسم، در اطلاعیه‌های متعددی در سطح دانشگاه، دانشجویان به اخلال در نظم این مراسم از طریق تجمع و سردادن شعارهایی به نفع آنچه که جنبش سبز می‌خواندند، دعوت شدند.

به گزارش رجانیوز، برگزارکنندگان این مراسم نیز گویا با آگاهی از همین برنامه اخلال، در ابتدای برنامه تریبون آزادی تدارک دیده بودند تا افراد نختلف بتوانند قبل از هرگونه بی‌نظمی آزادانه نظرات خود را بیان کنند.

با این حال، جمعی از دانشجویان هوادار موسوی که گویا به بی‌قانونی عادت کرده‌اند، حتی در بین برگزاری این تریبون نیز نتوانستند به‌صورت آرام، نظرات طرف مقابل را بشنوند و خود نیز چنانچه استدلالی دارند، بیان کنند.

برخی دانشجویان انجمن اسلامی این دانشکده از روز قبل مطالبی را بر روی تابلوی برد انجمن خود علیه سخنرانان این نشست از جمله محمدحسین صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم نصب کرده بودند.

برگه هایی درباره درخواست آزادی افرادی همچون محسن میردامادی، بهزادنبوی، احمد زیدآبادی و عبدالله مومنی که پس از اغتشاشات اخیر تهران دستگیر شده اند، بر روی برد این انجمن به چشم می خورد.

بنا بر گزارش ایرنا، نشست بسیج دانشجویی مصادف با برنامه اعلام شده ساعت13 با پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز شد. درحالی که تعدادی از حاضران که مچ بند، تسبیح و پارچه های سبز به دست داشتند، برخلاف سایر دانشجویان ترجیح دادند به احترام این سرود بلند نشوند.

*توزیع مچ‌بندها و پارچه های سبز رنگ در زمان قرائت قرآن کریم ادامه داشت.

*تذکرهای مداوم مجری برنامه برای رعایت نظم نشست بارها با "هو" کردن این افراد و اعتراض های آنان مواجه شد.
تریبون آزاد، نخستین بخش از این نشست بود که طی آن چهار نفر به عنوان منتقد دولت و 2 نفر به عنوان موافق دولت نظرات خود را بیان کردند.

*پویا امرالهی صاحب امتیاز نشریه دانشجویی 88 با اعلام اینکه "جوانان اصلاح طلب می خواهند روز هشتم آبان ماه را روزه سیاسی بگیرند،" به انتقاد از فعالیت های دولت نهم پرداخت.

وی با بیان اینکه قبول دارم اتفاقات پس از انتخابات برنامه ریزی شده بود، افرادی همچون میردامادی ،تاج زاده و نبوی را به عنوان "خط امامی" لقب داد و گفت: گروه‌هایی می خواهند محسن سازگارا را نماد جنبش سبز معرفی کنند، در حالی که اینچنین نیست.

وی با "اقلیت خواندن" طیف متبوع خود اظهار داشت: باید تریبونی در صدا و سیما به آنان اختصاص داده شود.

گفته های امرالهی در حالی اظهار می شد که صدای سوت و کف موافقان وی با "هو" کردن مخالفان او همراه بود به طوری که مجری تذکر داد دانشگاه را با استادیوم اشتباه نگیرید که این حرف مجری با واکنش برخی دانشجویان همراه شد.

* امیرحسین ثابتی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده حقوق دانشگاه تهران با بیان اینکه کسانی که در خیابان می ریزند این جا هم سوت و کف می زنند، به افراد مخل نظم جلسه گفت: ما جامعه مدنی را با حرکات شما شناخته ایم.

ثابتی اقدام میر حسین موسوی را در اعلام برنده شدن در انتخابات پیش از پایان رای گیری، "دیکتاتوری اقلیت" خواند و ادامه داد: چرا کسی باید دارای مصونیت آهنین باشد و چرا فردی مانند مهدی هاشمی باید در لبنان باشد و به کشور برنگردد؟ اگر او بی گناه است باید از خود دفاع کند.

وی همچنین با اشاره به ادعای شکنجه شدن حجاریان برای اعتراف کردن گفت: چرا الان که حجاریان آزاد شده است، حرف خود را پس نمی گیرد؟ دیکتاتوری یعنی اینکه حجاریان به نتیجه ای می رسد اما شما قبول نمی کنید. سخنان ثابتی با "هو" کشیدن افراد منتقد دولت همراه شد.

* محمد باقری دانشجویی که خود را بی طرف می خواند، در این تریبون آزاد با طرح این پرسش که بسیج و سپاه چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟ از مسئولان این تشکل درخواست پاسخ کرد که مسوولان برگزاری این نشست وی را به سخنان رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت 86 ارجاع دادند.

باقری همچنین مدعی شد که موج سبز در روزهای نخست پس از انتخابات شعار رای من کجاست را سرمی داد اما پس از آن می خواست رای خود را پس بگیرد.

همچنین وی برگزاری جلسات مباحثه رودررو پس از انتخابات را مانع از وقوع حوادث جاری دانست.

* روزبهان امیری دیگر منتقد دولت بود که با بیان اینکه هواداران جنبش سبز به دنبال اغتشاش نیستند، ایجاد فضای آرام را سبب طرح دیدگاه‌های این گروه خواند.

وی همچنین با اشاره به اتفاقات پیش آمده در کوی دانشگاه خواستار رسیدگی و مجازات عاملان و آمران این حادثه شد.

امیری همچنین به ذکر گفته یکی از افرادی پرداخت که گویا با حجاریان ملاقاتی داشته است. وی بدون اینکه نامی از فرد مورد نظر ببرد، اظهار داشت: آن فرد از حجاریان پرسیده است شنیده ایم از شورای مرکزی حزب مشارکت استعفا دادید؟ که حجاریان با خنده پاسخ می دهد می خواهم عضو شورای مرکزی سازمان شوم!

این دانشجو با بیان اینکه جنبش سبز اعلام وفاداری به انقلاب 57 است، در ادامه سخنان خود به بسیج توهین کرد.

*سخنگوی بعدی اشتری با اشاره به هیاهوهای منتقدان حاضر در جلسه گفت: خاتمی موقع تحویل دادن ریاست جمهوری گفته بود که با این جماعت نمی توان به جامعه مدنی رسید که وضع موجود نیز این را ثابت می کند.
وی در پاسخ به صحبت های باقری درباره موج سبز گفت: مردم نباید در خیابان می ریختند بلکه نماینده آنان می توانست به دنبال خواست آنان برود.

هنگامی که اشتری به حمایت حسنعلی منتظری از موسوی و جریان طرد شدن او از سوی امام خمینی اشاره داشت، تعدادی از دانشجویان که مچ بند های سبز رنگ به دست داشتند، شروع به فحاشی کردند که مجری برنامه قصد داشت برای حفظ نظم این افراد را به بیرون سالن راهنمایی کند اما سایر طرفداران موسوی با فریادهای "دروغگو و دیکتاتور" قصد اخلال در جلسه و ترک محل را داشتند اما در بین آنان نیز دودستگی رخ داد که برخی می خواستند در جلسه بمانند.

*یکی دیگر از منتقدان دولت محمدحسین صفار هرندی را مخاطب قرار داد و از او درباره عملکرد برخی از اعضای دولت نهم پرسید.

* آخرین نماینده جریان مخالف دولت در حالی به سخنرانی درتریبون آزاد پرداخت که صفار هرندی در سالن حاضر شده بود. حمدیه به نمایندگی از مخالفین دولت خطاب به صفارهرندی گفت: سوال من این است که شما علیرغم شناخت طیف مقابل چه طور به امثال ما لقب منافق و کافر می‌دهید؟

* قسمت دوم این برنامه در حالی آغاز شد که ناصر قره‌باغی کارشناس مسائل سیاسی در میان شعارهای طیف‌های مختلف حاضر در سالن به بالای جایگاه رفت و به مسئله بازخوانی انتخابات و پاسخ به دروغ تقلب پرداخت.

* در حالی که قره‌باغی به شبهه‌های وارد بر انتخابات که از سوی موسوی و حامیان او مطرح شده بود پاسخ می‌داد، حامیان موسوی با هیاهو و سوت و کف قصد داشتند مانع از رسیدن صدای وی به دانشجویان حاضر در جلسه شوند. قره‌باغی در پاسخ به هیاهوی این عده گفت: امروز خوشحالم که در جبهه انبیا و امیرالمومنین قرار گرفته‌ام چون آنها نیز از سوی مخالفان هو می‌شدند.

* قره‌باغی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص شعار "یاحسین، میرحسین " حامیان موسوی گفت شاه و پهلوی نیز از حسین (ع) دم می‌زدند اما خدا نکند که حسین گفتن شما مانند پهلوی باشد.

* وی با ابراز تاسف از توهین یکی از دانشجویان در تریبون آزاد به یکی از نهادهای انقلابی کشور گفت: حامیان موسوی از بسیجی واقعی صحبت می‌کنند اما باید بگویم که بسیجی واقعی همان فردی بود که شب امتحانش در میدان کاج تهران در زیر ماشین اغتشاشگران به شهادت رسید.

* دشتبانی از اعضای سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، کارمند جهاد دانشگاهی و از حامیان موسوی که به عنوان عوامل اصلی هیاهوکنندگان در سالن حاضر بود، در بین سخنان قره‌باغی به مقابل جایگاه رفته و همواره اعتراضاتی را نسبت به سخنان او اعلام می‌کرد که سرانجام به ایجاد درگیری در سالن و برهم خوردن نظم برنامه شد.

* بخش پایانی برنامه که به سخنرانی صفارهرندی اختصاص داشت در حالی آغاز شد که حامیان موسوی با شعارهای مختلف فضای سالن را متشنج کرده بودند و هر طیفی شعار مد نظر خود را در پاسخ به جناح مقابل فریاد می‌زد.

* صفار هرندی در ابتدای سخنان خود در واکنش به هیاهوی حامیان موسوی گفت: این کار عادت تاریخی دوستان شما است و حتی به یاد داریم که شما،‌خاتمی محبوب خود را نیز در همین دانشگاه هو کردید. البته این کار زمانی آغاز شد که خاتمی به انحراف اصلاحات اشاره کرد.

* جریانات افراطی حاضر در سالن در تمام طول سخنرانی صفارهرندی با سردادن شعارهای علیه دولت مانع از برگزاری جلسه بر اساس روند عادی می شدند و حتی در برخی مواقع اهانت‌هایی را نیز به سخنران برنامه انجام می‌دادند. زمانی که این جریانات شعار "مرگ بر تو " را خطاب به صفارهرندی فریاد زدند وی در پاسخ به آنها گفت ما که قابل این شعارهای شما نیستیم.

* سخنان صفارهرندی درخصوص آمار کشته شدگان حوادث اخیر که در بین آنها 10 نفر نیز از بسیجیان بودند اشاره کرد که با استقبال بسیجیان دانشگاه تهران همراه شد و یکصدا شعار "حسین حسین، شعار ماست، شهادت افتخار ماست " را سر دادند.

* در ادامه برنامه زمانی که صفار هرندی از تلاش موسوی برای پایان فضاحت‌های موجود سخن می‌گفت، یکی از حامیان لنگه‌کفشی را به سوی جایگاه برنامه پرت کرد که در بین راه بر سر دانشجویان دختر بسیجی فرود آمد. البته صفار نیز درواکنش به این حرکت در حالی که لبخند به لب داشت؛ گفت: لطف کنید و علامت مدنیت را به سوی ما پرت نکنید.

* در این هنگام دانشجویان لنگه کفش پرت شده را بروی جایگاه برده و تحویل صفار دادند و او نیز در حالی که لنگه‌کفش را در دستان خود گرفته بود، گفت صاحب این کفش بعد از جلسه بیاید و کفشش را تحویل بگیرد. البته دانشجویان بسیجی درهمین زمان شعار "آزادی اندیشه، با لنگه‌کفش نمی‌شه " را در سالن فریاد زدند.

* در بخش دیگری از این برنامه صفارهرندی در واکنش به بیسواد خواندن دولت نهم از سوی حامیان موسوی حاضر در سالن پیشنهاد کرد که دانشجویان حاضر میانگین سواد دولت نهم را نسبت به دولت‌های گذشته بررسی کنند تا این مسئله روشن شود.

با این حال، جنجال‌آفرینی‌های افراطیون مانع از انجام سخنرانی نسبتاً طولانی توسط محمدحسین صفارهرندی مدت نشد و متانت وی در قبال فریادهای "مرگ بر تو"، فحاشی‌ها با عصبانیت بیشتر این طیف مواجه شد و این افراد حتی به لنگه کفش پرانی اقدام کردند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز که موسوی سکوت چند ساله خود را شکست باید ممنون احمدی نژاد باشد که چنین شرایطی را برای او فراهم کرده است.

"محمد حسین صفارهرندی" در سلسله نشست های بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه تهران با عنوان "سوءتفاهم بزرگ" در حالی حضور یافت که عده ای از طرفداران موسوی تلاش می کردند با شعارهایشان مانع سخنرانی وی شوند اما او از همان ابتدا تاکید کرد که من با منطق جواب شما را می دهم.

وی در ادامه با اهانت های بسیاری از سبزپوشان روبه روشد و در پاسخ به آنان گفت: من از اهانت های شما ناراحت نمی شوم زیرا شما به این اهانت کردن ها عادت دارید و زمانی در همین دانشگاه به خاتمی هم اهانت می کردید.

وی در ادامه وقتی با شعارهای طرفداران موسوی روبه رو شد، گفت: من هم در یک دوره ای نسبت به موسوی همین احساس را داشتم‌، و عده ای هم در این انتخابات به همین دلیل به سراغ موسوی رفتند ولی متاسفانه موسوی با اعمالش این اندیشه هایی که نسبت به او وجود داشت را زیر سوال برد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کسی مشکلی با خط امام ندارد، امروز مشکل بر سر مصادیق است، ‌همه می‌گویند که خط امام خوب است اما شما که دم از خط امام می‌زنید چرا در مقابل مهاجرانی که همین چند روز پیش علیه امام موضع‌گیری کرده بود، اعتراضی نمی‌کنید.

**تبعیت از رای 24 میلیونی کودتاست یا 13 میلیون؟

صفارهرندی در پاسخ به شعار تعدادی دیگر که دولت فعلی را دولت کودتا می‌نامیدند، گفت: تبعیت از رای 24 میلیونی کودتا است یا 13 میلیون؟

وی گفت: سوال اصلی این است که چرا موسوی علیرغم تمام دعوت‌های مکرر در دوره‌های قبلی در انتخابات شرکت نمی‌کرد اما در این دوره حاضر شد به عرصه وارد شود.

وی افزود: موسوی خودش جواب این سوال را داده و در دوره‌های قبل اعلام کرده بود که در شرایطی که جامعه پذیرش این جریان را ندارد، من چرا وارد شوم، اما شاهدیم که موسوی در سال 87 علیرغم این نظر وارد عرصه انتخابات شد و کاندیداتوری خود را پذیرفت.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه موسوی قبلا اعلام کرده بود که تمام دوستان من در دهه 60 تجدید نظرطلب شده‌اند، گفت: با توجه به این موارد این بار موسوی احساس کرد که شرایط برای تجدید یک دولت انقلابی مساعد شده است که احمدی‌نژاد این شرایط را فراهم کرده بود.

**موسوی فریب خورد

صفارهرندی گفت: به نظر بنده موسوی فریب خورد، در ایام انتخابات موسوی دید که مردم با شعارهای انقلابی همراه شده‌اند و در این شرایط حس کرد اداره کشور با انگیزه‌های انقلابی ممکن است و به همین دلیل در انتخابات حاضر شد.
وی افزود: در ابتدا موسوی بدون مشارکت و مجاهدین وارد رقابت‌های انتخاباتی شده بود، بعد از چند سفر انتخاباتی و زمانی که دید کسی با وی همراه نشده است، اعضای مشارکت به وی گفتند که احمدی‌نژاد نسخه اصلی انقلابی‌گری در شرایط کنونی است و شما نسخه بدلی هستید که مردم به آن اعتنا نمی‌کنند.

صفارهرندی افزود: اگر نقش دولت نهم فقط همین باشد که این امیدواری را برای موسوی ایجاد کرده که در سال 88 نیز می‌تواند از گفتمان انقلاب استفاده کند، باید به آن دست مریزاد گفت.

صفارهرندی در ادامه قسمتی از نامه کروبی خطاب به منتظری را بیان کرد و گفت: کروبی در این نامه به منتظری در خصوص نفوذ عناصر لیبرال مانند نهضت آزادی در میان اطرافیانش هشدار داده بود و از او انتقاد کرده بود.

وی با انتقاد از شعارهایی که 24 میلیون رای‌دهنده به احمدی‌نژاد را فریب‌خورده می‌خواند،‌ تصریح کرد: من پیشنهاد می‌کنم دوستان بسیج با هزینه‌ شخصی بنده زمینه مسافرت این دوستان به مناطقی در جنوب کرمان را فراهم کنند تا اینها نیز تفاوت دولت نهم را با دولت‌های قبلی درک کنند.

**بسیجی ها مقتول صحنه حوادث اخیر بودند

صفارهرندی در خصوص شایعاتی که پیرامون تعداد کشته‌شدگان حوادث اخیر وجود دارد گفت: از میان نزدیک به 40 نفر کشته شدگان حوادث اخیر 10 نفر بسیجی بودند،20 نفر دیگر مردم مظلومی بودند که گرفتار حادثه‌سازی فتنه‌انگیزان شدند و 10 نفر باقیمانده نیز افرادی هستند که معلوم نشده به دست چه کسانی کشته شده‌اند.

وی تاکید کرد: اما من اینجا می‌گویم که در این حوادث بسیجی‌ها مقتول صحنه بودند و شما باید به دنبال قاتل باشید.

وی تصریح کرد: در اوایل دهه 80 کار یه جایی رسید که همه به این نتیجه رسیدند که باید از شر اصلاحات راحت شوند.

صفارهرندی با بیان اینکه از سال 82 اصلاح‌طلبان در تمام انتخابات‌ها شکست خورده‌اند، افزود: میانگین مشارکت مردمی در سال‌های اخیر نسبت به گذشته بالا رفته و رکورد مشارکت نیز توسط دولتی شکسته شده است که مخالفان به آن اتهام کنار گذاشتن رای مردم را می‌زدند.

وی اظهار داشت: در انتخابات سال 76 بعد از اعلام نتایج، رقیب شکست خورده نتیجه انتخابات را قبول کرد و به فرد پیروز تبریک گفت اما در سال 88 این اتفاق نیفتاد و جناح رقیب شکست خود را قبول نکرد.

**موسوی به دنبال راهی است که از این بن بست خارج شود

صفارهرندی خطاب به هواداران موسوی گفت: شما با این اقداماتتان کار موسوی را سخت نکنید چون اکنون خودش به دنبال فردی می‌گردد که از این بن‌بست خارج شود پس شما به او کمک کنید تا این فضاحت را جمع کند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: امروز برخی ریش‌سفیدان نیز که برای حل مشکل به میدان آمده‌اند، به دنبال نجات موسوی هستند.

وی با بیان اینکه من بین نسل جوان دانشجو و تحریک‌کنندگان آنها تفاوت قائل می‌شوم ادامه داد: نسل جوان شرف دارد به کسانی که ذهن جوان را از آلودگی پر می‌کنند و خودشان آلوده هستند. ما با شما دانشجویان سرانجام روزی توافق خواهیم کرد اما هرگز با تحریک‌کنندگان شما کنار نمی‌آییم.

وی شعار "نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران " را ایستادن در برابر امام دانست و تاکید کرد: شما دانشجویان نباید زیر بار ذلت کسانی که شعار روز قدس را عوض کردند و اکنون نیز تلاش می‌کنند شعار 13 آبان را تغییر دهند، بروید.

صفارهرندی همچنین در خصوص شعار مرگ بر دیکتاتور، اظهار داشت: سوال ما این است که طرفداران آمریکا در دنیا چه کسانی را دیکتاتور می‌دانند؟، کاملا مشخص است که هر کسی که در مقابل آمریکا بایستد حتی اگر از جانب مردم انتخاب شده باشد از طرف حامیان آمریکا لقب دیکتاتور را می‌گیرد.

وی افزود: در آمریکا که بوش با اختلاف اندکی به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود کسی او را دیکتاتور نمی‌نامد اما در ایران برخی اختلاف 11 میلیونی آرا را نادیده می‌گیرد که باید گوش و چشم خود را در مقابل این بدیهیات باز کنند.

وی در ادامه گفت: شما باید پاسخگوی دوستان خودتان باشید که شما را متهم به بی‌دینی می‌کنند خوب است که بدانید عزت‌الله سحابی و بهاءالدین خرمشاهی هر دو اظهارات و مطالب سروش را شرک‌آمیز خوانده‌اند،‌اما عبدالکریم سروش مرجع فکری تیم حامی کروبی در انتخابات اخیر بود.

صفارهرندی در ادامه با اشاره به شعارهایی در خصوص شهدای بزرگواری مانند همت و باکری افزود: این شهدا اسطوره‌های مقاومت و جهاد در کشور بودند اما آیا سردار شوشتری که دیروز در راه اسلام شهید شد، همرزم باکری و همت نبود؟ باید مراقب باشید که با برخی شعارها همرزمان کنونی باکری و همت را به دشمنان لو ندهید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آدرس پول نفت را نیز باید در دهه‌های 70،در دولت‌های گذشته و سوابق پتروپارس دنبال کنید اما ای کاش این پرونده باز نمی شد تا آبروی کشور در مقابل بیگانگان ریخته شود.

نظرات کاربران:


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » محمد علی دوست پناهی ( پنج شنبه 88/7/30 :: ساعت 4:35 عصر )
»» واکنش صریح حسینیان به طرح وحدت ملی

واکنش صریح روح‌الله حسینیان به طرح وحدت ملی
طرح وحدت ملی چیزی جز فتنه‌ای جدید نیست
هاشمی اگر صادق است دست از حمایت متخلفان بردارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طرح وحدت ملی را انحرافی و فتنه‌ای جدید برای فرار طراحان آشوب‌ها از قانون دانست و درخصوص هاشمی رفسنجانی تأکید کرد وی اگر صادق است، باید دست از حمایت متخلفان بردارد.

حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره طرح هاشمی رفسنجانی برای برون‌رفت کشور از وضع کنونی افزود: اگر هاشمی صادق است، دست از حمایت از متخلفان بردارد که در این صورت جامعه به وحدت می رسد.

وی درباره طرح حکمیت آیت الله مهدوی کنی نیز گفت: افرادی که صحبت های رهبری را نپذیرفتند و مقابل قانون اساسی ایستادگی کردند، به قضاوت مهدوی کنی هم پایبند نیستند.

حسینیان افزود: نباید ساده اندیشی کنیم، تصور اینکه آن‌ها به حکمیت مهدوی کنی پایبند خواهند بود، ساده اندیشی است.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوالی درباره درخواست دیدار آیت الله مهدوی کنی با موسوی و احمدی نژاد گفت من معتقد به طرح این مسئله نیستم و اگر آیت الله مهدوی کنی هم چنین طرحی را مطرح کند، من به ایشان اعتراض خواهم کرد.

حسینیان در پاسخ به این سوال که مهدوی کنی خود موضوع صلح امام حسن (ع) را برای برون رفت کشور از وضعیت فعلی مطرح کرده است، گفت: صلح امام حسن(ع) به نفع امام حسن (ع) تمام نشد.

وی درباره طرح محسن رضایی درباره وحدت ملی در کشور نیز گفت: سؤال اساسی این است که می خواهیم با چه افرادی وحدت داشته باشیم. آیا با کسانی که مقابل نظام ایستادند، فتنه کردند و کشور را به آشوب کشیدند؟

حسینیان افزود: باید ملاک هایی برای تفاهم و وحدت باشد تا وحدت بر اساس آن شکل بگیرد، ما با کسانی که مقابل نظام ایستادند، باید بر سر چه چیزی وحدت داشته باشیم؟

وی اضافه کرد: عده ای که در انتخابات کارشکنی و آشوب کردند و کشور را به آتش و خون کشیدند، مجرم هستند و باید با کسانی که جرم مرتکب شده اند، برخورد قانونی شود.

نماینده مردم تهران، محسن رضایی را بازیچه دست دیگران دانست و گفت: دیگران بحث وحدت را مطرح می کنند در حالی که محسن رضایی تخلف کرد و در ابتدا انتخابات را نپذیرفت و بعد دوباره پذیرفت.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: رضایی نباید با طرح مسائل سخیف خود را ضایع کند و نظام را زیر سوال ببرد.

حسینیان گفت: هیچ کس با وحدت ملی مخالف نیست، مهم این است که محسن رضایی روزی طرح دولت ائتلافی را مطرح کرد و امروز طرح دیگری مطرح می کند که معلوم است از کجا نشات می گیرد.

وی اضافه کرد: محسن رضایی قطعاً از هاشمی رفسنجانی خط می گیرد.

حسینیان درباره ملاک های مورد نظر خود برای وحدت ملی گفت: ملاک من همان هایی است که اینها مقابلش ایستاده اند، مگر مقام معظم رهبری بارها بر تن دادن به قانون تاکید نکردند، اما اینها جز قانون گریزی چیزی از خود بروز ندادند.

وی افزود: خوارج نیز "لا حکم الا لله" سر می دادند که امام علی(ع) فرمودند این حکم حقی است که از آن باطل برداشت می کنند و امروز نیز کسانی طرح وحدت ملی را مطرح می کنند که متأسفانه وحدت کشور را به هم زدند.

حسینیان گفت: این افراد نه تنها وحدت کشور را از لحاظ نظری بلکه از نظر عملی هم بر هم زدند و مسبب درگیری، آتش سوزی و خون‌ریزی در کشور شدند و اکنون طرح وحدت ملی را مطرح می کنند.

وی اضافه کرد: این افراد که زیر پرچم جمهوری اسلامی رفته اند، باید توبه کنند و به دامن جمهوری اسلامی بازگردند.

نماینده مردم تهران گفت: ما هیچ مرزی برای وحدت قائل نیستیم و آن‌هایی که از دامن جمهوری اسلامی رفته و مقابل نظام فتنه کرده اند، باید توبه کنند نه اینکه طلبکارانه بگویند با ما مذاکره کنید.

وی افزود: با توجه به اطلاعاتی که دارم، طرح وحدت ملی جز فتنه ای جدید برای گریز از تخلفاتی که طراحان آن انجام داده اند، نیست.

نماینده مردم تهران در پاسخ به این سوال که در چنین صورتی توصیه رهبر معظم انقلاب درباره جذب حداکثری چگونه باید تحقق یابد، گفت: سخنان ایشان هیچ ربطی به این مسئله ندارد و مقام معظم رهبری، رهبر این کشور هستند و هیچ کس هم مانع از آن نیست که افراد و جریان‌ها زیر چتر رهبری درآیند و قانون اساسی را که میثاق ملی است، بپذیرند و تابع آن باشند.

نظرات کاربران:


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » محمد علی دوست پناهی ( پنج شنبه 88/7/30 :: ساعت 4:25 عصر )
»» فرانسه تعهد داد به ایران

فرانسه برای تصحیح رفتار گذشته خود در موضوع هسته‌ای تعهد داد

فرانسه از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست تا برای مشارکت در مسئله تامین سوخت هسته‌ای نزد تهران وساطت کند و تعهد خود را برای تصحیح رفتار گذشته اعلام کرد.

به گزارش رجانیوز، منابع نزدیک به مذاکرات وین اعلام کردند فرانسه با دوری جستن از رفتار گذشته و کوتاهی در عمل به تعهدات هسته‌ای سابق خود در قبال جمهوری اسلامی ایران، تعهد پاریس را برای تصحیح رفتار گذشته و پایبندی به تعهدات جدید اعلام کرد.

به گفته این منابع، نماینده فرانسه طی مذاکرات روز چهارشنبه در وین همچنین خواستار وساطت محمد البرادعی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نزد تهران شد تا پاریس بتواند در قرارداد تامین سوخت رآکتور نزد تهران حضور داشته باشد.

یک منبع آگاه دیگر نزدیک به مذاکرات وین تاکید کرد: فرانسه با این اقدام در پی تصحیح رفتار گذشته و اصلاح کارنامه خود در تعامل هسته‌ای با ایران است تا در نتیجه، تهران بپذیرد پاریس یکی از طرف‌های قرارداد با ایران برای تامین سوخت هسته‌ای رآکتور تحقیقاتی تهران باشد.

تهران هنوز به این درخواست فرانسه واکنشی نشان نداده است.

جمهوری اسلامی ایران در آستانه مذاکرات وین و در اعتراض به کوتاهی فرانسه در عمل به تعهدات سابق هسته‌ای خود برابر ایران، این کشور را از قرارداد پیشنهادی تامین سوخت رآکتور تهران حذف کرد.

سومین روز مذاکرات درباره تامین سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران ساعت 11 و 20 دقیقه امروز (چهارشنبه) به وقت محلی در مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین آغاز شد.

در این نشست نمایندگان آژانس، ایران، آمریکا، روسیه و فرانسه و نیز محمد البرادعی مدیرکل آژانس حضور دارند.
موضوع این نشست رسیدن به راهکار تامین سوخت راکتور تحقیقاتی تهران است.

نظرات کاربران:


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » محمد علی دوست پناهی ( پنج شنبه 88/7/30 :: ساعت 4:21 عصر )
»» پروین احمدی نژاد:جای شاکی ومتشاکی را می خواهند عوض کنند

عضو شورای شهر تهران در بازدید از غرفه رجانیوز
بی‌آرتی در خیابان‌های کم‌عرض بی‌فایده است
با طرح وحدت ملی می‌خواهند جای شاکی و متشاکی را عوض کنند

عضو شورای شهر تهران در رابطه با مشکل ترافیک این شهر، با تاکید بر اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی باید متناسب با بافت شهری باشد، اظهار داشت: وسایلی همچون منوریل برای تهران ضروری است ولی متاسفانه با این پروژه ها سیاسی برخورد می شود، خطوط BRT برای خیابان‌های کم عرض تهران جز ترافیک سودی ندارد.

پروین احمدی نژاد عضو شورای شهر تهران با حضور در غرفه سایت رجانیوز در شانزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با بیان اینکه رجانیوز به روز و ارزشی است، اظهار داشت: رجانیوز یک رسانه فرهنگی است به این معنا که این فرهنگ در دل خود سیاست، اقتصاد، اجتماع و... را نیز دارد.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگو درباره ریزش تونل توحید و عدم پذیرش مسئولیت آن از سوی شهرداری گفت: شورای شهر کمیته ای تشکیل داد که اعضای این کمیته همه از کارشناسان بودند، افرادی هم از شهرداری و هم از کارشناسان حوزه دانشگاهی، این کمیته موضوع را پیگیری کرد و بالاتفاق خروجی مطالعات این کمیته تاکید کرد ریزش تونل توحید مربوط به حفاری های غیر کارشناسی این تونل بوده است، حالا اینکه برخی با صحبت‌هایی این امر را نمی پذیرند و فرافکنی می کنند فکر می کنم جای تاسف دارد، چرا که این اعتقاد ما مبنای کارشناسی دارد.

عضو کمیسیون بودجه شورای شهر تهران با توجه به مشکل ترافیکی در تهران به علل اصلی این مشکل پرداخت و اضافه کرد: از طرفی جمعیت شهر تهران افزایش یافته و سکنه شهرهای اطراف تهران نیز زیاد شده است، و از طرفی این افزایش جمعیت افزایش خودرو را به همراه داشته است، این دو موضوع بار ترافیکی تهران را زیاد کرده، این در حالی است که مدیریت شهری فکری برای افزایش ظرفیت ها نکرده است.

وی افزود: برخی می گویند برای کنترل ترافیک نباید خودرو تولید شود در حالی که این به اقتصاد ملی را ضربه می زند بنابراین این از زیر مسئولیت در رفتن است، ما باید زیر ساختها را آماده کنیم، باید در حمل و نقل عمومی تنوع داشته باشیم، اینکه در بحث منوریل مقاومت شد، به نظر مقاومت های سیاسی بود نه کارشناسی، چرا که اگر قرار است حمل و نقل افزایش یابد باید با توجه به ساخت شهر باشد.

احمدی نژاد توجه به نوع وسایل حمل و نقل عمومی را با اهمیت عنوان کرد و گفت: باید دید کدام وسیله حمل و نقل عمومی به صرفه است، یک بخش برعهده مترو است و یک بخش هم توسط سایر وسایل حمل و نقل مثل منوریل باید انجام شود، حال اینکه دائما BRT را گسترش دهند آن هم در خیابانهای کم عرض، به نظر بیش از آنکه کارشناسی باشد صرف هزینه است.

وی ادامه داد: ابتدا که BRT آمد آن را به اتوبوس های تندرو ترجمه کردند، در حالی که تندرو نیست، چرا که خیابان‌های کم عرض ما یک بخش عمده اش به این اتوبوس ها تعلق پیدا کرده و یک بخش محدود آن به تاکسی ها و ماشین های شخصی تعلق یافته است، ما شاهدیم که زمانی که اتوبوس های BRT در ایستگاه می ایستند، سایر اتوبوس ها پشت آن صف می کشند لذا این معنای تندرو بودن ندارد.

وی تصریح کرد: توسعه BRT زمانی می‌تواند مثبت باشد که خیابانهای ما عرض وسیعی داشته باشند، در شرایط فعلی چنین چیزی را مشاهده نمی کنیم، اینکه بگوییم با توسعه این حمل و نقل به این شکل مردم را وادار می کنیم به اینکه از حمل و نقل عمومی استفاده بکنند و از وسایل نقلیه شخصی کمتر استفاده کنند، این را عینی نمی بینیم، به این معنی که نمی بینیم ترافیک کمتر شده باشد و علت این نقص هم در شبکه حمل و نقل عمومی است.

احمدی نژاد با نمایشی خواندن برخی پروژه های شهرداری اظهار داشت: کیفیت ها فدای زمان می شود، اعتقاد دارم که مدیرت شهری باید توام با علم باشد.

عضو شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با برخی پروژه ها سیاسی برخورد می شود خاطر نشان کرد: ما در اداره شهرباید دنبال این باشیم که از چه طریقی پروژه ها اجرا شود.

وی یادآور شد: شهرداری در حال حاضر 4000 میلیارد تومان فقط بودجه نقدی دارد جدای از منابع مالی دیگر، شورای شهر یکی از برنامه هایی که دارد این است که منابع پایدار برای شهرداری به وجود آورد، اگر این رویکرد را داشته باشیم در آمد پایدار معقول خواهد بود و از طرفی این درآمد شرعی نیز خواهد بود، از سال گذشته جلسات زیادی داشتیم، اگر بتوانیم این در آمدها را محقق کنیم در افزایش در آمدهای مشروع موثر است.

احمدی نژاد در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر احداث خط BRT از پارک وی تا تجریش و یک طرفه شدن آن اظهار داشت: دیروز خبری شنیدم که ظاهرا راهنمایی رانندگی تاکید کرده که این کار نباید انجام شود البته همان موقع هم که یکطرفه شد بنده اعتراض خود را بیان کردم.

وی ادامه داد: ما در خیابانهای کم عرض می خواهیم برنامه هایی اجرا کنیم که نشدنی است و تنها تلاش این است که این برنامه ها را از کشورهای غربی بدون کار کارشناسی اقتباس کنیم، یک نکته دیگر اینکه گاهی اوقات اتوبوس خریداری می شود، بعد باید این یک جایی به کار گیری شود یعنی اول اتوبوس خریداری می شود بعد نیازها برآورد می شود، وچون دنبال جا می گردند، فلان خیابان را مطرح می کنند برای آنکه در آن BRT احداث شود.

وی در خصوص شایعاتی که پیرامون مترو مطرح است نیز با تاکید بر اینکه بودجه مترو کم نیست گفت: امیداورم این حرکات و تحرکات سیاسی نباشد.

این عضو شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی در رابطه با طرح وحدت ملی توضیح داد و گفت:

کسانی عموما این بحث وحدت را مطرح می کنند که قبل از انتخابات، طرح دولت ائتلافی و دولت وحدت ملی را مطرح می کردند، و متاسفانه به خیلی از اصول پایبندی خود را نشان ندادند، نکته دوم اینکه طرح این قضایا عموما از طرف کسانی مطرح می شود که می خواهند جای شاکی و متشاکی را عوض کنند و به نظرم این نوعی فرار به جلو است.

وی تصریح کرد: می خواهند کسانی را که نظام را زیر سوال بردند مصون کنند و از محاکمه آنها را عبور دهند، لذا بحث وحدت زمانی می تواند طرح شود که آن صداقت خود را نشان دهند.

وی در پایان گفت:اول باید متهمان اصلی دستگیر شوند، بعد وحدت مطرح شود، این نوع طرح مساله شائبه این را ایجاد می کند که شاید طرح ها و برنامه های دیگری برای آینده دیده شده است هم برای دولت و هم برای انتخابات آینده.

نظر کاربران:



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » محمد علی دوست پناهی ( پنج شنبه 88/7/30 :: ساعت 4:19 عصر )
»» وحدت واشتی بعداز محاکمه

اول تنبیه متجاوز بعد آتش‌بس

گروه سیاسی: منصور حداد : فتنه‌گران با به سنگ خوردن و بن‌بست و عقب نشینی از برخی مواضع بدست آمده به دنبال فرصتی جهت احیا و بازسازی خویش هستند؛ پس از فتح خرمشهر هم به سرعت قطعنامه‌های شورای امنیت برای پایان درگیری‌ها تصویب می‌شد ولی در همه آنها یک نکته مفقود بود، چه کسی آغازگر جنگ بوده است؟

سی و یکم شهریور صدام مرزهای بین المللی را شکست و وارد سرزمین شیران یعنی ایران شد. سال‌ها شهر و روستاها را بمباران کرد و کوبید و خراب کرد. بخشی اشغال شد و بخشی ویران. صدها شهید و هزاران مجروح و صدها هزار آواره و میلیون ها تومان خسارت به مردم ایران وارد کرد. کند شدن حرکت نوبنیاد انقلاب اسلامی در بازسازی ایرانی اسلامی و انقلابی بر ویرانه های پهلوی را نمی توان قیمت و عددی نهاد. البته "هر روز ما در جنگ برکتی داشتیم که در همه صحنه‌ها از آن بهره جسته‌ایم. ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر کردیم. امروز اگر در جهان اسلام تحولی هست، به برکت این جنگ است. " (1)

روز ششم جنگ، یاسر عرفات، ژنرال ضیاالحق رئیس جمهوری پاکستان و حبیب شطی دبیرکل کنفرانس اسلامی، برای تشریح آتش بس به ایران آمدند و با مسئولان کشورمان ملاقات کردند و درباره پیشنهاد آتش بس مذاکراتی داشتند. درچنین موقعیتی "مصالحه با جنایتکار و سازش با جنایتکار، این یک جنایتی است بر مردم متعهد و یک جنایتی است بر اسلام…هیچ مسلمی نباید خیال کند که بین اسلام و غیرمسلم باید صلح ایجاد شود. "(2) "جنگ را تا از بین‌ رفتن حزب بعث ادامه خواهیم داد، این جنگ تا پیروزی ادامه خواهد یافت و کسانی که با جنگ مخالفند، خلاف رضای خدا است " (3)

دفاع و مبارزه با متجاوز یک اتفاق کاملا طبیعی است. اما آن چه عجیب است وقاحت و بی شرمی کسانی است که می خواستند، دست ایران را در دفاع ببندند درحالی که عراق از شدت عملیات خود نکاسته است و کوچه کوچه های شهرها و روستاهای مرزی درگیر بمباران و تیراندازی و آتش توپخانه عراق است.

عبرت آموزی از تاریخ در همین مشابهت ها شروع می شود. و اینک؛ با گذشت دو دهه از جنگ،‌ زمانی که عده ای با شعار تقلب در انتخابات یک کودتای رسانه ای سیاسی را کلید زدند و خواستار مدارا و آتش بس بودند، نباید آن را چندان نوظهور دانست.

شنبه بعد از انتخابات چندین اتوبوس و ده ها سطل زباله در خیابانهای مرکزی شهر تهران آتش گرفت که ستونهای دود و آتش آسمان بخشی از تهران را فراگرفت. این ناآرامی ها نزدیک به دو هفته ادامه یافت. محاسبه میزان خسارات فیزیکی در دو هفته ناآرامی را شهرداری انجام داد. قوه قضائیه نیز برخی متهمان ردیف دوم و سوم و چهارم را به پای میز محاکمه آورده است. اما آیا این پایان ماجراست؟

بعد از گذشت نزدیک به سه ماه از آغاز این ماجرا، لایه های جدیدتری از عمق فتنه آشکار می شود. اغتشاشگران به دنبال کودتای سیاسی و فلج کردن رأس نظام و تعطیلی اسلامیت نظام به بهانه جمهوریت بوده اند. از سوی دیگر چه کسی می تواند، قیمت هتک آبروی نظام اسلامی را محاسبه کند. سران و بازیچگان فتنه، جمهوری اسلامی سرفراز را بعد از سی سال انتخابات آزادانه متهم به دیکتاتوری و تقلب و خیانت به مردم کردند. آیا دیه چنین جنایتی قابل محاسبه است؟

"آن ظلمى که به مردم شد، آن ظلمى که به نظام اسلامى شد، آن هتکى که از آبروى نظام در مقابل ملتها به وسیله‌‌ى بعضى انجام گرفت؛ مسئله‌‌ى اصلى این است که مردم در یک حرکت عظیمى، در یک انتخابات پرشورِ خوبِ کم‌‌نظیرى حضور پیدا کردند و این رأى بالا را توى صندوقها ریختند. هشتاد و پنج درصد شوخى است؟ این انتخابات، نظام را که در این یکى دو سال اخیر همین طور پى‌‌درپى پیشرفتهاى اقتصادى و علمى و سیاسى و امنیتى و بین‌‌المللى براى خودش کسب کرده بود، در یک مرحله‌‌ى عالى از امتیاز و آبرو قرار میدهد، بعد ناگهان مشاهده میکنیم یک حرکتى صورت میگیرد براى نابود کردن این حادثه‌‌ى افتخارآمیز! مسئله‌‌ى اصلى این است. " (4)

بنابراین در یک برهه حساس دیگر از تاریخ انقلاب به سرعت چرخ انقلاب به کار افتاد توپخانه رسانه ای و قضایی و انتظامی به حرکت درآمدند. این بار نیز در مراکز فرماندهی اختلالاتی وجود داشت. عده ای در مبارزه دچار تردید شدند. ساده نبود درگیری با کسانی که برخی شان نام و نشان جنگ و انقلاب را تا همین امروز، نه مثل برخی شان تا دیروز، به دوش کشیده اند. ولی نسل پرورش یافته انقلاب، مبارزه با نفاق را به خوبی انجام داد. نسل سومی ها بدون اینکه آموزش خاصی دیده باشند، همانند دوره دفاع مقدس، پس از مدتی فتح الفتوح خود را در خواباندن شتر فتنه، نشان دادند، حتی حرکت ضرارگونه هم افاقه نکرد. رهبری هم به حق نشان و درجه افسری جنگ نرم را بر دوش جوانان و نسل‌سومی‌ها گذاشت. اما باید توجه داشت این جنگ جنگ نرم است. سنگرهای فیزیکی و قضایی تا حدودی تثبیت شده است. اما آیا متجاوز تنبیه شده است؟ آیا متجاوز از کاری که کرده پشیمان شده است؟ آیا این اطمینان وجود دارد که دشمن دوباره قصد حمله ندارد؟ برای اولین بار در تاریخ سی ساله جمهوری اسلامی پای اجنبی به مداخلات و رقابتهای سیاسی داخلی کشیده شده است، هنوز فردی که خود را نخست وزیر امام معرفی می‌کند یک کلمه بر علیه این مسئله موضعی نگرفته است. آیا نباید نگران باشیم؟ آقای هاشمی رفسنجانی هنوز از طرد و تبری از آشوب طلبان و منافقانی که به کرده های خود اعتراف کرده اند، استنکاف می‌ورزد. آیا نباید از او پرسید تعلل در محکوم کردن فتنه گران برای چیست؟ آیا وی با پشت‌پرده جریان اغتشاشات و فتنه نسبتی دارد؟

با پخش اعترافات و توبه نامه های تئوریک و غیر تئوریک برخی عناصر ردیف دوم فتنه، از دستگاه رسانه ای نظام، دستگاه قضایی این عناصر را یک به یک، با قید وثیقه و قبل از مشخص شدن، نتیجه دادگاه آزاد می کند.
از سوی دیگر فتنه گران با به سنگ خوردن و به بن بست نشستن و عقب نشینی از برخی مواضع بدست آمده به دنبال فرصتی جهت احیا و بازسازی خویش هستند. پس از فتح خرمشهر به سرعت قطع نامه های شورای امنیت برای پایان درگیری ها تصویب می شد ولی در همه آنها یک نکته مفقود بود، چه کسی آغازگر جنگ بوده است؟ چه کسی باید تاوان خسارتهایی که ملت انقلابی ایران وارد شده است را باید بپردازد؟ این خسارات چه میزان است؟ خسارات مادی به یک سو، خسارات معنوی را چه می کنند؟

امروز سوال از طراحان "آشتی ملی " و "تفاهم ملی " و امثالهم این است که اولا آیا ضمانتی برای شعله ور نشدن دوباره خاکستر فتنه هست؟ اولین شرط آشتی و آتش بس برگشتن به مرزهای سابق قانونی است. آیا مدعیان تقلب در انتخابات، آیا اتهام زنندگان به نظام اسلامی در تجاوز به دوشیزگان و زندانیان، حرف خود را پس گرفته اند؟ گام بعدی این است آیا متجاوزان و قانون شکنان مجازات شده اند؟ فریب خوردگان و عناصر دست چندم مشمول عفو دولت اسلامی هستند، ولی مدارای چند ماه رهبری و نظام فرصت کافی برای پشیمانی و جبران مافات را به آنها داد و آنها استفاده نکردند، چه جای رأفت و گذشت در برابر کسانی که باعث کشته شدن و انحراف اذهان و تشکیک در اعتماد مردم به نظام است؟ قانون شکنان به حکم عقل و شرع و قانون اول باید مجازات شوند و بعد از تفاهم صحبت کرد. "تب جنگ در کشور ما جز به سقوط صدام نخواهد نشست و انشاالله تا رسیدن به این هدف فاصله چندانی نمانده است و اکنون که به مرز پیروزی مطلق رسیده‌ایم، صدام و جهان‌خواران صلح‌طلب شده‌اند. " (5)

"بالاخره اهل فتنه مایلند که خشیت خودشان را، خوف از خودشان را در دل نخبگان و خواص، به جاى خشیت از خدا بنشانند؛ یعنى مایلند که از آنها ترسیده بشود؛ الّذین قال لهم النّاس إنّ النّاس قد جمعوا لکم فاخشوهم فزادهم ایمانا و قالوا حسبنا اللَّه و نعم الوکیل یعنى اینکه دائماً دارند به ما میگویند: آقا ! إنّ النّاس قد جمعوا لکم فاخشوهم، جوابش همین است: فقالوا حسبنا اللَّه و نعم الوکیل. نتیجه‌‌اش هم این است: فانقلبوا بنعمة من اللَّه و فضل لم یمسسهم سوء. نتیجه‌‌ى این احساس، این درک، این حقیقت روحى و معنوى همین است که: فانقلبوا بنعمة من اللَّه و فضل لم یمسسهم سوء. بنابراین، بایستى این شجاعت را داشت. (6)

تا درآوردن چشم فتنه راهی نمانده است، نباید جنگ را نیمه کاره رها کرد. قرآن هایی که بر سرنیزه بلند شده است، دعوت به حکمیت اینها فرصت هایی است که به فتنه گران داده خواهد شد. هر چند در دلسوزی و نیت خیر برخی پیشنهاد دهندگان تشکیکی نیست. اما باید زمان سنجی و هوشیاری مومنین در درک ماهیت این نزاع و فتنه به آنها کمک کند.
" قطعاً این بلواهاى بعد از انتخابات، به نظر آدمهاى خبره و آگاه، برنامه‌‌ریزى شده بود. یعنى انسان با هر کسى از انسانهاى فهیم که با مسائل کشور و با مسائل جهانى آشنا هستند، در میان می گذارد، می فهمد... همه این را می فهمند که این کار برنامه‌‌ریزى شده بوده و این یک کار دفعى نبود که بخواهیم بگوئیم یک چیزى پیش آمده. مثلاً دفعتاً کسى بلند شد حرفى زد؛ نه، این کار برنامه‌‌ریزى شده بود؛ از یک مرکزى هدایت میشد. خوب، شکست خوردند دیگر؛ ان‌‌شاءاللَّه این شکست‌‌شان ادامه هم پیدا خواهد کرد. منتها دائم دارند توطئه می کنند. " (7)

النهایه آن چه به نظر می آید، اول تنبیه متجاوز بعد صحبت از آتش بس و آشتی. این وظیفه نیز علی الاصول اولا به عهده قوه قضائیه است. قوه قضائیه باید از کسانی که مدعی تقلب شده اند و باعث مغشوش شدن ذهن مردم شده اند مستند بخواهد و اگر نیست تکلیف ظلمی که به مردم شده است را روشن نماید. در وهله بعد دستگاه رسانه ای نظام نیز مانند قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ، برای رأی مردم و تخطئه آبروی نظام باید به صورت غیرجانبدارانه و کاملا بی طرف و آزاد به بررسی زوایای فتنه بپردازد و وظیفه روشنگری ای که رهبری از همگان خواسته اند را به جا آورد.
"گاهى سکوت کردن، کنار کشیدن، حرف نزدن، خودش کمک به فتنه است. در فتنه همه بایستى روشنگرى کنند؛ همه بایستى بصیرت داشته باشند. " (8)

1) پیام امام به مناسبت پذیرش قطع نامه 598 تیر ماه 1367

2) امام خمینی (ره)

3) امام خمینی (ره)

4) سخنان رهبری در دیدار با دانشجویان 4 شهریور 88

5) پیام امام خطاب به زائران حج، 7 مرداد 1366

6) سخنان رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان 2 مهر 88

7) همان

8) همان

نظرات کاربران:



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » محمد علی دوست پناهی ( پنج شنبه 88/7/30 :: ساعت 4:14 عصر )
   1   2   3   4   5   >>   >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ایا به تعداد نمایندگان مستعفی افزوده می شود
برهنگی ورفتار غیر اخلاقی فتنه گران به روایت نماینده مجلس محلات
سریال امام علی را پخش کنید
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 8
>> بازدید دیروز: 5
>> مجموع بازدیدها: 266911
» درباره من

فریاد مظلوم

» پیوندهای روزانه

شهید و شهادت [48]
استشهادیون [48]
[آرشیو(2)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
ان بی سی =امریکا -احمدی نژاد[5] . صفارهرندی-کرمان -دولت[3] . سران اشوب =محاکمه =تاخیر =موسوی[2] . خط امام -بی بی سی -منتقد -[2] . عربستان -تعامل با ایران -حج[2] . عرفه -دعا -بیانات رهبری . عکس امام زمان . علم الهدی =بیانیه 17 =موسوی =پاسخ -ولایت -فریاد مظلوم- . علم الهدی -جواب هتاکان -تهران -عاشورای 88 . علی رضا پناهیان -محبین اهل بیت قم -سیاسی . علی محمد دستغیب=اخراج- خبرگان - . علی مطهری =دانشگاه شریف -علیه احمدی نژاد . علی مطهری -روبه فردا -ولایت -سران فتنه . علی مطهری -مجلس-اغتشاشگران . عمرالبشیر حکم دادگاه کیفری را بی اعتبار کرد . عوامل اشوب =محاکمه -5شنبه . عوامل فتنه قم -ایت الله مهدوی کنی . عیادت -جوانفکر -سید مهدی طبا طبا یی . عید فط =1388-دانشگاه تهران . عیدی سپاه پاسداران به ملت ایران . عکس هتاکان -عاشورای88 -ولایت - . غایبین =تنفیذ -هاشمی . غیر قانونی=وقف- بخور بخور . فاءزه هاشمی -شرم -خوابند همه . فاطمه اجر لو =نماینده مجلس -مسجد ضرار . فایزه =عاشورای88= اغتشاش . فایزه هاشمی -ازاد -دانشگاه -جاسبی . فتنه =طلاب -روحانیون =قانون شکنی . فتوای ایت الله مکارم در مورد مواد منفجره . فرار -تنفیذ -هاشمی . فرانسه =تعهد -غلط کردم . فردا =احمدی نژاد -لری کنگ . فروش روزانه بیش از 100میلیون تومانی فیلم اخراجیهای 2 . فطریه=عید -مقدار . قدس -امام =اندیشه . قزوین -کروبی -سران فتنه -اعدام =محارب . کابینه دهم =جواب علی مطهری -شبهات . کاریکاتور =اغتشاشگران =پیگیری . کروبی =عطریانفر -همسر . کروبی -زندان -سلام . کروبی -نمایشگاه مطبوعات - اغتشاش . کلاه برداری میلیاردی از طلاب قم . گفتگو -دکتر -ریس جمهور . لاریجانی دسته گل می دهد فقط برای اسراییل وبس . لایحه یارانه ها از زبان عضو کمسیون امنیت ملی . لنگه کفش =صفار هرندی -حامیان موسوی و کروبی = . مادر بزرگ اوباما=ماماسارا-حاجیه خانم . مترو =تهران 20-احمدی نزاد . مترو سیاسی =بودجه -ترافیک . متعه ویا صیغه به فرماندهی محسن قرائتی . متن اخطا راحمدی نژاد به لاریجانی . متن اعلام انصراف رسمی خاتمی . متن پیام ریاست جمهوری ایران به مناسبت سال نو . متن حکم تنفیذ 10=صفات دکتر در متن -رهبری ودولت 10 . متن حکم انتصاب ضرغامی -رهبر -صداوسیما . متن سخنرانی امام خامنه ای در اجلاس بین اللملی فلسطین نماد مقاومت . متن کامل =سخنرانی احمدی نژاد -سازمان ملل متحد . متن کامل مناظره حجه السلام روانبخش و شکوهی . متن نامه دانشجویان علم وصنعت در مورد سکوت 20 ساله میر حسین . متن نامه= هاشمی =رهبر انقلاب =جام زهر . متن و تصویر خبر ابراز تاسف ایت الله مهدوی کنی ازنطق تلوزیونی میر . مجلس اسلامی و بی حجابی . مجلس -خانه ملت -دولت . مجلس -هتاکان عاشورای 88 -راهپیمایی . مجمع روحانیون -وزارت کشو.ر مجید انصاری -برخلاف جریان اب . مجید توکلی -طیف علامه -تحکیم . محاکمه هاشمی =موسوی -فرزندان هاشمی . محرم =کربلا- امام حسین -زیارت . محسن رضایی -رهبر -انقلاب -موسوی . محمد خاتمی -جماران -فرار = . مدحت شعبان زکی از شیخ علی جمعه مفتی مصر بخاطر دفاع از شیعیان شکا . مدیر انقال خون =یزد -اخراج . مراسم تشیع شهدا شهید وشهادت . مرد2000چهره وانتقادات بیجا . مرگ احمدی نپاد =چاوز =ایران . مرگ=عبدالله جبرین-انفجار حرم امام حسن عسکری . مستهجن=رجا -فیلم -قطار . مسجد اتشی =علی محمد دستغیب -سلاح - شیراز . مسوی =کروبی -اعدام -تبریز . مشایی =جوابیه -احمدی نژاد . مشایی =موضع جدید احمدی نژاد =فتنه . مشایی =هاشمی=احمدی نژاد . مشهد =سفر استانی -ریس جمهور . مشهد =فریاد مظلوم -عدالت =ریس جمهور . مصباح یزدی -ولایت -عاشورای 88-فریاد مظلوم . مصباح یزدی=محدت=رسوایی -اصلاح طلبان . معاون -ببخشید -رییس . مقتد ا صدر و تحصن . مکارم شیرازی=اغتشاشات-اتمام حجت . مناجات شعبا نیه =رهبر انفلاب -خامنه ای . منتظری =مرجع قلابی -مرید بازی . منشر نشده هاشمی =خبرگان -خفن خصوصی . مهران مدیری در مرد 1000 . مهره ای سوخته بنام خاتمی در انتخابات . مو سوی بی گناه است ؟!!! . موافق=مخالف -بیاهمه رقم . موسسه محو اثار اما م در اقدامی بی سابقه . موسوی =سی انان -محاکمه . موسوی فعال -هفته بسیج -15بیانیه موسوی . موسوی -هاشمی=خاتمی -نمازجمعه بروبچ . میر حسین موسوی . میر حسین موسوی رجا را راه نداد . میر حسین موسوی رسما امد . میر حسین وعلما و احمدی نژاد . میلاد . نامه بسیج دانشجویی دانشگاه امیر کبیر به لاریجانی . نامه محبت غامیز امام به همسرش . نبوی =دادگاه -اغتششاش . نخبهگان=رفسنجانی -ابروی رفته . ندای اسلام وشیعه در بقیع . نماز جمعه =مسجد ضرار -هاشمی . نماز جمعه -جنتی -قانون -مردم منافق =عاشورایی 88 . نماینده محلات -روحانی= فتنه -عاشورا =فریاد مظلوم . نواب صفوی=همسر -احمدی نژاد . نواب صفوی---اقا -خامنه ای - قیام . نوری همدانی =قم -سبز علوی . هاشمی - ولایت -حسن خمینی =روح الله حسینیان . هاشمی =اشوب -موسوی . هاشمی =جنبش سبز -فشار . هاشمی =مناظره . هاشمی -تبعیت -رهبری . هاشمی -رفت =اغتشاش . هاشمی رفسنجانی وتحریف وگاف . هاشمی -محسن رضایی =امام خمینی -شریعتمداری -کیهان . هاشمی-خداحافظی =فتنه . هاشمی-رسایی -تناقضات هاشمی = . هاشمی-موسوی =نماز جمعه . هتاکی =دولت مظلوم=صانعی . هشدار ایت الله مکارم به سعودی کشتار مردم مدینه . هشدار -مسیحی-ساوجبلاغ . هفت بهایی جاسوس . هفته بسیج-بیانات رهبر =4اذر . هفته وحدت و مراسم کتک زنی در دانشگاه ازاد تهران . هولوکاست شیعی =عربستان -جراغ سبز . واشنگتن =امریکا -امام جمعه . واکنش ایت الله مکارم شیرازی به چهارشنبه سوری . واکنش ایت الله مکارم شیرازی به کشتار شیعیان توسط وهابیون در عربس . واکنش -عربستان -رهبر انقلاب . وحید جلیلی -روبه فردا =سران فتنه -هاشمی . وزیر اطلاعات -هاشمی -ولایت -مشهد . وزیر دفاع -اسرا ییل =ایران . وقف-جاسبی =هاشمی . وهابیت =تیر رس -بازار مرزی -فریاد مظلوم . یاد بود شهادت علی محمودوند . یزید زمان -عاشورای 88= فتنه . یهود =المان=کشتار حجاج66 . کروبی =تسلیت -تفاوت -منتظری . کروبی -پیام =تسلیت -فتنه . کروبی -عاشورای 88-فرقه موسویه . کواکبیان -اصلاح طلب -اغتشاشگران -ولایت فقیه . کیهان-کروبی -شریعتمداری . خفن =سیاسی= گیر افتاده =محتشمی پور . خفن جمکران . خوابگاه فاطمیه دانشگاه تهران میزبان احمدی نژاد . دانشجو -اقا -رهبر . دانشگاه ازاد =مهدی هاشمی-خفن . دانشگاه تهران تعطیل همه بیایند اینجا هاشمی .............. . دایی رفت . درامد مخفی احمدی نژاد . دراویش گنابادی و توطئه بر علیه ایران . درخشش مسعود دهنمکی در جشنواره فجر . درس اخلاق =ایت الله مصباح یزدی -ادم شدن . درس مراجع =برنامه سال جدید =درس خارج . درگذشت حکیم =رهبر -پیام . دروغ=تابناک=جنتی . دست دادن با زن اجنبی توسط خاتمی . دفاع مقدس -جبهه =سیاست بی سیاست . ده نمکی =تجمع وبلاگ نویسان -اهانت به امام . دولت =وزیران پیشنهادی-10 . دولت دهم =فعالان -انتخابات -احمدی نژاد - ریاست جمهوری . دولت دهم=تنفیذ 0احمدی نژاد . دیدار =زندانبان -عراق . دیسکوتو =احمدی نژاد -نظرات . دیشب چه گذشت !!!متن سخن تلو زیونی احمدی نژاد . دکتر تیجانی =غدیریه =مشهد =فریاد مظلوم . رزم ناجا =علما- احمدی مقدم . رسایی =بسیجی امریکایی =موسوی . رسایی =دانشگاه چمران -اهواز 11 . رسایی =قانون گذار -بی قانون . رسایی -محسن رضایی -خواص بی بصیرت -هاشمی . رسایی-حسینیان=استعفا =واکنش -کنش = . رهبر =مازندران -مردم -سفر . رهبر =نخبگان -اقا . رهبر انقلاب -خفن از جاسبی =دانشگاه ازاد . رهبر انقلاب در کلام سران اسراییل . رهبری =رییس جمهور-فتنه . روانبخش=نقدهاشمی -همراهی با مو سوی . روحانی از عملکرد خوب دولت نهم عصبانی است . روز قدس =امام جمعه =احمدی نژاد . روز نامه اعتماد =ارزو -روز قدس . روزه خواری -قالیباف -مکارم شیرازی . رییس جمهور =ازادی -خفن نیوز . زن نمونه سال =احمدی نژاد -هلن سپاهی . زنده باد مخالفمن =مجلس- خانه ملت . ساخت انیمیشن ضد اسراییل توسط اسراییلی . سالروز نامه تاریخی امام به منتظری . سانسور=هاشمی -دادگاه . سخنرانی رهبر درحرم رضوی 88 . 1000چهره می اید . 126 پزشک -دوستان رضایی -اساتید دانشگاه =محسن رضایی . 13 ابان =رهبر -امریکا =استکبار . 13 بدعت موسوی . 500سایت =ضد انقلاب -هک شد =امریکا =انگلیس . آزادی . ابطی=هاشمی-عطریانفر . احمد پناهیان=قم -فتنه سبز -ولایت . احمدی نزاد =هتاکان -عاشورا -88 . احمدی نزاد -دولت -19دی =ملت . احمدی نژاد تنش زا وخاتمی تنش زداست . احمدی نژاد در یزد . احمدی نژاد نیاید . احمدی نژاد و پروژه مظلوم نمایی 2 خردادیها . اختلال حواس =کروبی -اصلاحات =خفن . اخرا جی های 2و دهنمکی پدیده اکران سال88 . اخراجی 3=دار ودسته -هاشمی . اخراجی های 3=دهنمکی-طنز . ارمین: موسوی چرا حالا امده . ازدواج دختر 8ساله بامرد 57ساله . اساتید حوزه -طهران -ازه ای =دادستان انقلاب =فتنه . اسامی وگروه سنی شهدا و مجروحین کشتار عربستان . استعفا= روح الله حسینیان -فتنه -هاشمی -مجلس =خانه ملت . اشتی=تنبیه=وحدت . اشوب =سلیمینمین-جاسبی -ازاد . اشوب =مترو -هشدار 0هاشمی . اصلا حات در صداو سیما . اصلاح طلب . اطلا عیه دفتر ریس جمهور احمدی نژاد . اطلا عیه شماره2 برسی جرائم سازمان یافته . اعتراض متفکر وروحانی عربستانی به کشتار شیعیان . اعتراف شنیدنی خاتمی علیه دولت خود . اعترافات =مثلث =فساد . اعتماد -مردم سالاری -سانسور=اندیشه نو -جهان اقتصاد - . اعلمی امد . اغتشاش درتشیع 5 شهید گمنام دانشگاه امیر کبیر . اغتشاش -عاشورای 88-منافقین . اغتشاش -گزارش =عاشورای 88 . اغتشاش-هجوم -عزاداران -عاشورای 88 . اکران فیلم های نوروزی . الف =جهان نیوز =توکلی =ریس جمهور . امام حسین =لبیک- تشنه =ولایت . ان پی ار =احمدی نژاد -امریکا . انتشار نوشته های رهبر انقلاب در باره کتابهای دفاع مقدس . انتقاد ایت الله صافی گلپایگانی از دانشگاه ازاد از اسلام . انزوای موسوی وانتخابات ایران!!! . انقضا=مهدی هاشمی -جمونگ ایران . اهانت -امام جمعه قم =رهبر و امام . اهانت -امام -وبلاگ نویسان - . اهانت به رییس جمهور از نوع جدید . اهانت حا میان خاتمی به مردم . اهدا تمبر های حضوررهبر در جبهه . اهل سنت =امام علی -مصر . اوباما=واکنش احمدی نژاد -دیپلماسی . اولین مسنجر اسلامی اخرین منجی . ایت الله خامنه ای . ایت الله سبحانی -مرجعیت -شیعه -عاشورا . ایت الله صافی -هشدار -دشمن =شیعه -فریاد مظلوم . ایت الله علم الهدی -ولایت -حقه بازی . ایت الله قرهباغی -هاشمی -مهم -خواندنی . ایت الله مصباح =دولت -دولت10 . ایران=ونزوءلا=هواپیما . باز دید 120 تازه مسلمان اروپایی از مناطق عملیاتی جنوب . بازتاب :ساخت مساجد و حسینیه اسراف است : دروغ سیزده . بازتاب =بیانات رهبری -هاشمی -نفاق . بازتاب سخنان رهبری در رسانه های خارجی . بازتاب=ساز مان ملل =نشست 5 . بازخوانی =موسوی-بیانیه جدید-خفن نیوز . بازداشت شدگان شیعه درمدینه ازاد شدند . بایکوت -محاکمه -روز نامه اطلاعات . بحران =هاشمی 0 اغتشاش . بدهی شهر داری تهران به مردم . بسیج دانشجویی =محسن رضایی- نامه - . بهاییت =جذابیت جنسی -خفن جنسی . بهشت =احمدی نژاد-موساد . بهشتی =نمایشگاه =بیدار . بوی جبهه با نوای صادق اهنگران . بیانیه =اعتراض- وبلاگ نویسان -اهانت به امام . بیانیه 17=موسوی -عاشورا 88- فریاد مظلوم . بیانیه شماره 9 موسوی . بیت رهبری =فردا -حسینه امام خمینی -حاج منصور ارضی . بیت رهبری -19دی -9دی -سخنان رهبر انقلاب . بیت رهبری -19دی -مردم قم -حاشیه دیدار . پاسخ ایت الله سبحانی به اظها رات ضد دینی شبستری . پاسخ مجیدی =دهنمکی =رهبری . پخش کتب ضد شیعه در عربستان بین ایرانیان . پرتاب دانشجو =طبقه دوم =حامیان موسوی . پرتاب کفش =ترکیه=عراق . پرتاب کفش به سوی سخنگوی ارتش اسراییل . پروین احمدی نژاد-شاکی ومتشاکی-شورا یشهر . پناهیان =شهاب مرادی -تهدید . پور اقایی=موسوی -کروبی -دروغ بزرگ . پیام تبریک اوبا ما با پیشنهاد اشتی کننون . پیام تسلیت رهبر=حکیم-مجلس اعلای انقلاب . پیام رهبر به مناسبت سال نو . پیامک با طعم انتظار . تءاتر-ندا اقاسلطان -سفارت انگلیس . تاکسی اسلامی -روسیه =درس اخلاق . تامین اجتماعی و سال جدید . تجلیل -نواب -دست خط رهبر =شهادت - . تجمع -عاشورای88-فتنه . تحصن=شعیان -فریاد مظلوم .
» آرشیو مطالب
اسفند 1387
بهمن 1387
فروردین 1388
خرداد 1388
تیر 1388
مرداد 1388
شهریور 1388
مهر 1388
آبان 1388
آذر 1388
دی 1388

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
شهید و شهادت

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان


» طراح قالب