در حاشیه دومین جشنواره بین المللی آخرین منجی که با موضوع منجی گرایی، ولایت مداری، مقاومت اسلامی در حال برگزاری است، اولین مسنجر (پیام رسان) اسلامی رونمایی شد.
در حاشیه دومین جشنواره بین المللی آخرین منجی که با موضوع منجی گری، ولایت مداری، مقاومت اسلامی به همت سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است. اولین مسنجر اسلامی (پیام رسان) با حضور جمع کسری از خانواده های شهدا، آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه مشاوران سازمان صدا و سیما، داود احمدی نژاد دبیر پدافند غیر عامل کشور، مقدم فر مدیر عامل خبرگزاری فارس، چمران رئیس شورای شهر تهران و مجموعه ای از پژوهشگران و فعالان عرصه نرم افزارهای اسلامی رونمایی شد.
این مسنجر (پیام رسانه) اسلامی به هدف ایجاد امنیت در تبادل اطلاعات شبکهای طراحی شده و نسخه نهایی آن تا پایان 1388 در اختیار عموم قرار میگیرد.
در این مراسم که در محل مرکز همایش های کوثر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است از خانواده 30 شهید 30 سال مقاومت اسلامی نیز تقدیر میشود. منبع :فارس
حضرت آیت الله خامنهای با تاکید بر اینکه انرژی عظیم امت اسلامی میتواند مشکلات جهان اسلام را حل کند، فرمودند: مقاومت و صبر مجاهدان و مردم فلسطین و حمایت و کمک همهجانبه به آنان از سراسر کشورهای اسلامی خواهد توانست طلسم شیطانی غصب فلسطین را بشکند.
متن کامل سخنان مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنهای در اجلاس بین المللی « فلسطین نماد مقاومت، غزه قربانی جنایت » بدین شرح است؛
بسم الله الرّحمن الرّحیم
به شما میهمانان گرامی، علما و متفکران و سیاستمداران و مجاهدان که در چهارمین گردهمائی برای دفاع از فلسطین به جمهوری اسلامی ایران آمدهاید خوشامد میگویم.
در فاصله این اجلاس با اجلاس قبلی که در روزهای 15 تا 17 ربیعالاول سال 1427 هجری قمری در تهران تشکیل شد حوادث مهم و تعیینکنندهای اتفاق افتاده است که افق آینده را در قضیه فلسطین روشنتر و وظایف ما را درباره این مسئله همچنان اصلیِ دنیای اسلام آشکارتر میسازد.
از جمله این حوادث مهم، شکست شگفتآور نظامی و سیاسی اسرائیل در برابر مقاومت اسلامی در جنگ 33 روزه لبنان در سال 1427 هجریقمری و ناکامی خفتآور رژیم صهیونیستی در جنگ 22 روزه جنایتکارانهاش با مردم و دولت قانونی فلسطین در غزه است.
اکنون رژیم غاصب که چند دهه با ارتش و تسلیحات خود و با پشتیبانی نظامی و سیاسی امریکا، چهرهای مهیب و شکستناپذیر نشان میداد، دو بار از نیروهای مقاومت که با اتکاء به خدا و مردم، بیش از اتکاء به سلاح و تجهیزات میجنگیدند، شکستخورده و با وجود تمرینها و آمادهسازیهای نظامی و سازمانهای عریض و طویل اطلاعاتی و حمایت بیدریغ امریکا و بعضی دولتهای غربی و همدستی برخی منافقان جهان اسلام، انحلال، و شیب تند سقوط، و عدم کفایت خود در برابر موج نیرومند بیداری اسلامی را ظاهر ساخته است.
از سویی دیگر جنایاتی که در حادثه تاریخی غزه از مجرمان صهیونیست سر زد؛ کشتار وسیع مردم غیرنظامی، ویران کردن خانههای بیدفاع، سوراخ کردن سینه کودکان شیرخوار، بمباران دبستان و مسجد، بهکارگیری بمبهای فسفری و برخی سلاحهای ممنوع دیگر، بستن راه غذا و دارو و سوخت و دیگر نیازهای اولیه مردم در مدتی نزدیک به دو سال، و بسی جنایات دیگر، ثابت کرد که غریزه وحشیگری و جنایت در سران دولت جعلی صهیونیست، با دهههای آغازین فاجعه فلسطین هیچ تفاوتی نیافته و همان سیاست و همان خویِ درندگی و بیرحمی که فاجعههای دیر یاسین و صبرا و شتیلا را پدید آورد، امروز هم بعینه بر ذهن و دل ظلمانی این طاغوتهای زمان حاکم است که البته امروز با بهرهگیری از پیشرفت فناوری، دایرهی جنایت بسی گستردهتر و فاجعهبارتر است.
چه آنان که با توهم شکستناپذیری رژیم صهیونیست، شعار "واقعبینی " سر داده دست سازش و تسلیم در برابر غاصبان دراز کردند، و چه کسانی که به خیال باطل خود، نسل دوم و سوّم سیاستمداران صهیونیست را مبرّا از جنایات نسل اوّل دانسته، امید همزیستی سالم در کنار آنان را در دل پروراندند، اکنون باید به خطا خود پی برده باشند. اولاً: با موج بیداری امت مسلمان و بالیدن نهال مقاومت اسلامی، آن هیئت دروغین فرو ریخته و نشانههای ناتوانی و درماندگی در رژیم غاصب آشکار گشته است، و ثانیاً خوی تجاوزگری و بیشرمی از جنایت در گردانندگان آن رژیم همان است که در دهههای اوّل بود و هرگاه بتوانند یا گمان ببرند که میتوانند، از هیچ جنایتی رویگردان نیستند.
اکنون 60 سال از اشغال فلسطین میگذرد. در این مدت همه ابزارهای قدرت مادی در خدمت غاصبان قرار گرفته است؛ از پول و سلاح و فناوری، تا تلاشهای سیاسی و دیپلماسی، و تا شبکه عظیم امپراتوری خبری و اطلاعرسانی.
بهرغم این تلاش شیطانی گسترده و حیرتآور، غاصبان و حامیان آنان نه تنها نتوانستهاند مسئله مشروعیت رژیم صهیونیستی را حل کنند، بلکه این مسئله با گذشت زمان بغرنجتر هم شده است.
عدم تحمل رسانههای غربی و صهیونیستی و دولتهای حامی صهیونیزم در برابرِ حتی طرح سؤال و تحقیق درباره هولوکاست که بهانه غصب فلسطین بود، یکی از نشانههای این تزلزل و ابهام است. اکنون وضع رژیم صهیونیستی از همیشه تاریخ سیاه خود در افکار عمومی جهان بدتر و پرسش از دلیل پیدایش آن جدّیتر است. اعتراض بیسابقه و خودجوش جهانی از شرق آسیا تا امریکای لاتین علیه آن رژیم و تظاهرات مردمی در 120 کشور جهان و از جمله در اروپا و در انگلیس که خاستگاه اصلیِ این شجره خبیثه بود، و دفاع آنان از مقاومت اسلامی غزه و از مقاومت اسلامی لبنان در جنگ 33 روزه، نشان میدهد که یک مقاومت جهانی علیه صهیونیزم پدید آمده که در 60 سال گذشته هرگز تا این حد، جدی و حجیم نبوده است. میتوان گفت مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین توانسته است وجدان جهانی را بیدار کند.
این درس بزرگی است، هم برای دشمنان امت اسلامی که خواستهاند با زور و سرکوب، دولتی و ملتی جعلی و فرمایشی بسازند و با مرور زمان، آن را به واقعیتی انکارناپذیر تبدیل کرده و چنین تحمیل ظالمانهای را در جهان اسلام، عادیسازی کنند و هم برای امت اسلامی و بویژه جوانان غیور و وجدانهای بیدار آن، تا بدانند که مجاهدت در راه بازگرداندن حق پایمالشده، هرگز ضایع نمیشود و وعدهی خداوند راست است که فرمود:
أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللَّهَ عَلى نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ. الَّذِینَ أُخْرِجُوا مِنْ دِیارِهِمْ بغَیْرِ حَقٍّ إِلاَّ أَنْ یَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ وَ لَوْ لا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ ببَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوامِعُ وَ بِیَعٌ وَ صَلَواتٌ وَ مَساجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیراً وَ لَیَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ.
و قال تعالی: إِنَّ اللَّهَ لا یُخْلِفُ الْمِیعادَ، و قال عزوجل: وَ لَنْ یُخْلِفَ اللَّهُ وَعْدَهُ، و قال: وَعْدَ اللَّهِ لا یُخْلِفُ اللَّهُ وَعْدَهُ وَ لکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لا یَعْلَمُونَ، و قال عز من قائل: فَلا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ مُخْلِفَ وَعْدِهِ رُسُلَهُ إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انتِقامٍ و کدام وعده از این وعده الهی صریحتر که فرمود: وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضى لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنِی لا یُشْرِکُونَ بی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُونَ.
مغالطه بزرگی که در قضیه فلسطین بر ذهن برخی از دستاندرکاران چنگ انداخته این است که کشوری بنام اسرائیل یک واقعیت 60 ساله است و باید با آن کنار آمد. من نمیدانم اینها چرا از واقعیتهای دیگری که در برابر چشم آنان است درس نمیگیرند؟ مگر کشورهای بالکان و قفقاز و آسیای جنوب غربی پس از 80 سال بیهویتی و تبدیل به بخشهایی از شوروی سابق، بار دیگر هویت اصلی خود را باز نیافتند؟
چرا فلسطین که پارهی تن جهان اسلام است نتواند بار دیگر هویت اسلامی و عربی خود را بازیابد؟ و چرا جوانان فلسطینی که در شمار باهوشترین و مقاومترین جوانان عربند نتوانند اراده خود را بر این واقعیتِ ظالمانه فائق گردانند؟
مغالطه بزرگ دیگر آن است که گفته شود تنها راه نجات ملت فلسطین، مذاکره است! مذاکره با چه کسی؟ با رژیم غاصب و زورگو و گمراهی که جز به زور، به هیچ اصل دیگری معتقد نیست؟ آنان که به این بازیچه و فریب خود را دلخوش کردند چه به دست آوردند. آنچه آنها به عنوان حکومت خودگردان از صهیونیستها گرفتند، با صرفنظر از ماهیت تحقیرآمیز و اهانتبار آن، اولاً با هزینه سنگینِ اعتراف به مالکیت رژیم غاصب بر تقریباً سراسر فلسطین تمام شد، ثانیاً همان حکومت نیمبند و دروغین را هم با بهانههای واهی در مواردی زیر پای خود لگد کوب کردند؛ محاصره یاسر عرفات در ساختمان مدیریتش در رامالله و انواع تحقیر و تذلیل او حادثهای نیست که فراموش شود.
ثالثاً: چه در زمان عرفات و چه بویژه پس از او با مسئولان حکومت خودگردان مانند رؤسای کلانتریهای خود رفتار کردند که وظیفهشان تعقیب و دستگیری مجاهدان فلسطینی و محاصره اطلاعاتی و پلیسی آنهاست، و بدین صورت تخم کینه را در میانه گروههای فلسطینی پاشیدند و آنها را به جان یکدیگر انداختند.
و رابعاً: همان اندازه دستاورد ضعیف هم فقط به برکت جهاد مجاهدان و مقاومت غیور مردان و زنان تسلیمناپذیر بود. اگر انتقاضهها رخ نمیداد صهیونیستها با وجود تنازل پیدرپی رؤسای سنتی فلسطین در برابر آنها، همین اندازه را هم هرگز به آنان نمیدادند.
یا مذاکره با امریکا و انگلیس که بزرگترین گناه را در ایجاد و حمایت از این غده سرطانی مرتکب شدهاند؟ و خود پیش از آنکه میانجی باشند طرف دعوایند؟ دولت آمریکا هیچگاه حمایت بیقید و شرط خود از رژیم صهیونیست و حتی از جنایتهای آشکار آن از قبیل ماجرای اخیر غزه را متوقف نکرده است.
حتی رئیسجمهور جدید آمریکا هم که با شعار تغییر در سیاستهای دولت بوش بر سر کار آمده است، از تعهد بیقید و شرط به امنیت اسرائیل دم میزند، یعنی دفاع از تروریسم دولتی، دفاع از ظلم و زورگوئی، دفاع از قتل عام صدها مرد و زن و کودک فلسطینی در 22 روز، این یعنی همان کژراهه دوران بوش و نه چیزی کمتر.
مذاکره با مجامع وابسته به سازمان ملل هم یک رویکرد عقیم دیگر است. سازمان ملل شاید در کمتر نمونهای همچون مسئلهی فلسطین، مورد آزمونِ افشاگر و رسواکننده قرار گرفته باشد.
شورای امنیت، یک روز اشغال فلسطین به وسیله گروههای تروریست جرّار را سریعاً به رسمیت شناخت و نقشی اساسی را در پیدایش و تداوم این ظلم تاریخی بازی کرد، و پس از آن چندین دهه همواره در برابر نسلکشیها، آوارهسازیها، جنایتهای جنگی و انواع جرایم گوناگون دیگر آن رژیم، سکوت رضایتآمیز کرد، و حتی هنگامی که مجمع عمومی رأی به نژادپرست بودن صهیونیسم داد، نه تنها با آن همراهی نکرد، که در عمل 180 درجه با آن فاصله گرفت. کشورهای زورگوی عالم که برخوردار از عضویت دائم در شورای امنیتاند از این مجمع جهانی همچون ابزار استفاده میکنند.
نتیجه آنکه نه تنها این شورا به کار امنیت در جهان کمکی نمیکند بلکه هرجا که قرار است مفاهیمی همچون حقوق بشر یا دموکراسی و امثال آن، وسیله زیادهطلبی و سلطه بیشتر آنان گردد، به کمک ایشان میشتابد و بر کارهای نامشروع آنان پوششی از فریب و دروغ میافکند.
نجات فلسطین با دریوزگی از سازمان ملل یا از قدرتهای مسلّط و به طریق اولی از رژیم غاصب به دست نمی آید، راه نجات فقط ایستادگی و مقاومت است، با توحید کلمه فلسطینیان و کلمه توحید که ذخیره بیپایان حرکت جهادی است.
ارکان این مقاومت، از سویی گروههای مجاهد فلسطینی و آحاد مردم مؤمن و مقاوم فلسطین در داخل و خارج آن کشورند؛ و از سوئی دیگر، دولتها و ملتهای مسلمان در سراسر جهان، بویژه عالمان دینی و روشنفکران و نخبگان سیاسی و دانشگاهیان. اگر این دو رکن مستحکم در جای خود قرار گیرند، بیشک وجدانهای بیدار و دلها و اندیشههایی که افسون تبلیغات امپراتوری خبری استکبار و صهیونیزم، آنها را مسخ نکرده، در هر نقطه عالَم به یاری ذیحق و مظلوم خواهند شتافت و دستگاه استکبار را در برابر طوفانی از اندیشه و احساس و عمل قرار خواهند داد.
نمونه این حقیقت را طی روزهای اخیر مقاومت پرشکوه غزه همه دیدیم. گریه رئیس غربی یک سازمان خدماتی بینالمللی در برابر دوربین رسانهها، اظهارات همدردانه فعالان سازمانهای بشردوستانه، تظاهرات بزرگ و صمیمی مردم در قلب پایتختهای اروپایی و شهرهای امریکا، اقدام شجاعانه رؤسای چنددولت در امریکای لاتین، همه و همه نشانهی آن است که دنیای غیرمسلمان نیز هنوز به دست نیروهای شرآفرین و فسادآفرین ـ که نام قرآنی آنها شیطان است ـ به طور کامل تسخیر نشده و هنوز میدان برای جولان حقیقت، باز است.
آری، مقاومت و صبر مجاهدان و مردم فلسطین و حمایت وکمک همهجانبه به آنان از سراسر کشورهای اسلامی خواهد توانست طلسم شیطانی غصب فلسطین را بشکند. انرژی عظیم امت اسلامی میتواند مشکلات جهان اسلام و از جمله، مشکل حاد و فوری فلسطین را حل کند.
اکنون خطاب من به شما برادران و خواهران مسلمان است در سراسر جهان و نیز به همه وجدانهای بیدار از هر کشور و ملت همت کنید و طلسم مصونیت جنایتکاران صهیونیست را بشکنید. سران سیاسی و نظامی رژیم غاصب را که در فاجعه غزه نقشآفرین بودند به پای میز محاکمه بکشانید و به مجازاتی که عدل و عقل حکم میکند برسانید. این اولین قدمی است که باید برداشته شود. سران سیاسی و نظامی رژیم غاصب باید محاکمه شوند. اگر جنایتکار مجازات شود، راه جنایت برای آنان که انگیزه و جنون آن را دارند ناهموار خواهد شد. آزاد گذاشتن عاملان جنایتهای بزرگ، خود عامل و مشوق جنایتهای دیگر است. اگر امت اسلامی پس از جنگ 33 روزه لبنان و آن فاجعهآفرینیهای دهشتناک، مجازات صهیونیستهای فاجعهآفرین را بجدّ مطالبه میکرد، اگر این مطالبه بحق پس از به خاک و خون کشیدن کاروانهای عروسی در افغانستان و پس از جنایات بلکواتر در عراق و پس از رسواییهای سربازان آمریکایی در ابوغریب و غیر آن صورت میگرفت، امروز ما شاهد کربلای غزه نمیبودیم.
ما دولتها و ملتهای مسلمان در آن قضایا وظیفهای را که قانون عقل و عدل بدان حکم میکرد انجام ندادیم و نتیجه آن چیزی است که امروز شاهد آنیم.
جای تأسف عمیق است که برخی از دولتها و سیاستمداران جهانی، از مقولات اخلاقی و قضاوت وجدانی بشری، سخت بیگانهاند. برای آنها قتلعامِ بیشاز 1350نفر و زخمی کردن حدود 5500 نفر مردم بیسلاح و بسیاری کودک در ظرف 22 روز در غزه، هیچ حساسیتی برنمیانگیزد؛ قاتلان و مجرمان نه تنها مجازات نمیشوند، که پاداش هم میگیرند.
امنیت رژیم سفاک یک امر قدسی که باید در هر حال از آن دفاع کرد به شمار میآید و طرف مظلوم، چه دولتی که با رأی قاطع مردم بر سر کار آمده و چه مردمی که آن دولت را بر سر کار آوردهاند، متهم و محکوم میشوند. این است حکم دیوان سیاستی که با اخلاق و وجدان و فضیلت، نسبتی ندارد و آبش با آن به یک جو نمیرود. این دولتها هنگامی که نفرت عمیق افکار عمومی را از خود مشاهده میکنند، بی آنکه علت آشکار آن را ببینند، به سراغ باز هم سیاستورزی میروند و این چرخه معیوب همچنان ادامه مییابد.
برادران و خواهران عزیز در همهی جهان اسلام ! از تجربهها درس بگیریم.
امت بزرگ ما امروز به برکت بیداری اسلامی، دارای قدرت عظیمی است. کلید حل مشکلات فراوان کشورهای اسلامی، در دست همت و یکپارچگی این مجموعه شگرف است، و مسئله فلسطین، فوریترین مسئله جهان اسلام است.
گاهی شنیده میشود که کسانی میگویند: فلسطین یک مسئله عربی است. این سخن به چه معنی است؟ اگر مقصود آن است که عرب، احساسات خویشاوندانهتری دارد و مایل است خدمت و مجاهدت بیشتری تقدیم کند، این چیز پسندیدهای است و ما به آن تبریک میگوییم. ولی اگر معنی این سخن آن است که سران برخی کشورهای عربی به ندای یا للمسلمین مردم فلسطین کمترین توجهی نکنند و در قضیه مهمی مانند فاجعه غزه با دشمن غاصب و ظالم همکاری کنند و بر سر دیگران که ندای وظیفه، آرامشان نمیگذارد فریاد بکشند که شما چرا به غزه کمک میکنید.
در این صورت هیچ مسلمانی و هیچ عربی غیور و با وجدانی این سخن را نمیپذیرد و گوینده آن را از سرزنش و تقبیح معاف نمیسازد. این همان منطق اخزم است که پدر خود را کتک میزد و اگر کسی دخالت میکرد بر سر او فریاد میکشید؛ پس از او هم پسرش آن پدر بزرگ را به باد مشت و کتک میگرفت و این در زبان عربی مَثَل شد که: انَّ بَنیَّ رمّلونی بالدّم شِنشِنةٌ اَعرِفُها من اَخزَم
کمک همه جانبه به مردم فلسطین و حمایت کامل از آنان واجب کفایی بر همه مسلمانان است. دولتهایی که به جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از کشورهای مسلمان به خاطر کمک به فلسطین خرده میگیرند، خود متحمل این کمک و حمایت شوند تا تکلیف اسلامی از دیگران ساقط شود، و اگر همت و توان و شجاعت آن را ندارند، بهتر است به جای خردهگیری و کارشکنی، قدرشناسِ اقدامات مسئولانه و شجاعانه دیگران باشند.
حضار محترم شما که در این گردهمائی حضور یافته اید، در مسئلهی فلسطین صاحبنظر و اندیشهورید. وظیفهی تاریخی امروز ما تکرار سخنان و تئوریهای ناتوانِ گذشته نیست، بلکه ارائهی راهکاری است که فلسطین را از زیر ستم رژیم صهیونیستی آزاد کند. پیشنهاد ما یک راهکار کاملاً منطبق بر مردمسالاری است که میتواند منطق مشترک همهی افکار جهانی باشد. آن پیشنهاد این است که همهی صاحبان حق در سرزمین فلسطین اعم از مسلمان و مسیحی و یهودی در یک همهپرسی، ساختار نظام خود را انتخاب کنند و همهی فلسطینی هائی که سالها مشقت آوارگی را تحمل کرده اند نیز در این همهپرسی شرکت کنند.
دنیای غرب باید بداند که نپذیرفتن این راه حل نشانهی پایبند نبودن به دموکراسی است که پیوسته از آن دم میزنند و این آزمون افشاگر دیگری
بر علیه آنان خواهد شد.
آزمون قبلی آنان نیز در فلسطین بود که نتیجهی انتخابات کرانهی باختری و غزه را که روی کارآمدن دولت حماس بود نخواستند بپذیرند. کسانی که دموکراسی را تا جائی می پذیرند که نتائج آن مطلوب آنان باشد، جنگطلب و ماجراجویند و اگر از صلح دم میزنند جز دروغ و فریب نیست.
اکنون مسألهی بازسازی غزه یکی از فوریترین مسائل فلسطین است، دولت حماس که منتخب اکثریت قاطع فلسطینیان است و حماسهی مقاومتش در ناکام گذاشتن رژیم صهیونیستی، درخشانترین نقطه در تاریخ صد سالهی اخیر فلسطین است، باید مرکز همهی فعالیتهای مربوط به بازسازی قرار گیرد. شایسته است که برادران مصری راه کمکها را باز کنند و بگذارند که کشورها و ملتهای مسلمان به وظیفهی خود در این مهم عمل کنند.
در پایان یاد شهیدان جنگ 22 روزه را که با خون خود غزهی فلسطین را به عزت اسلام و عرب مبدل کردند گرامی میدارم و برای آنان طلب مغفرت و رحمت میکنم. و نیز به همهی شهیدان فلسطین و لبنان و عراق و افغانستان و همهی شهیدان اسلام و به روح مطهّر امام راحل عظیم الشأن درود میفرستم.
از خداوند متعال عزت اسلام و مسلمین و نزدیکی هر چه بیشتر ملتهای مسلمان به یکدیگر و بیداری روزافزون دنیای اسلام را مسألت میکنم.
والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته
با گذشت 5 روز از اقدام بیسابقه خانه سینمای ایران در میزبانی یک هیئت هالیوودی بلند پایه، رسانههای ایران روزانه اظهارنظرهای گسترده درباره این موضوع را بازتاب می دهند.
هم چنین نمایندگان مجلس خواستار توضیح سه وزیر اطلاعات، امورخارجه و فرهنگ و ارشاد درباره این سفر شدند.
آغاز ماجرا
اگرچه این موضوع به تازگی در کانون توجهات قرار گرفته اما چنانکه بی بی سی نیز نوشته است آمریکاییها 9 ماه پیش درخواست صدور ویزا کردند.
اما
خانه سینما اما هدف این سفر را برگزاری یکسری سمینارهای تخصصی در راستای برنامه علمی برای ارتقای اعضای جامعه اصناف سینمای ایران دانست.
به هر حال رسانه های ایران در آغاز این خبر جدی نگرفتند اما وقتی یک روز جمعه اعلام شد هالیوودی ها نیمه شب جمعه وارد تهران شده اند موج تازه ای از واکنش ها به راه افتاد.
خبرگزاری فارس در تاریخ 8اسفندماه از قول محمد مهدی عسگرپور، مدیرعامل خانه سینما نقل کرد تام پولاک، رئیس کمپانی یونیور سال و سدجنیس، رئیس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا و بعضی از اعضای هیئت رئیسه این آکادمی به ایران آمده اند.
اولین توضیح از سوی مدیر روابط عمومی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا ارائه شد. او با تایید اخبار منتشره از سوی رسانههای ایران مبنی بر سفر اعضای بلندپایه آکادمی اسکار به تهران اعلام کرد: گروهی از اعضای آکادمی اسکار هماکنون در ایران هستند. وی تاکید کرد که این سفر "طی ابتکاری کاملا خصوصی برای تبادل آموزشی و هنری" انجام می شود و به دور از هرگونه جریان و برنامه سیاسی است.
علیرغم توضیحات مدیر روابط عمومی اسکار،
این نکته در کنار سایر فعالیت های سیاسی ایالات متحده علیه موجودیت ایران است.
تعارض های دولتی
در خبرها اعلام شده بود که آمریکاییها با مقامات سینمایی ایران چندین نشست خواهند داشت اما به زودی روشن شد وزارت ارشاد
خصوصا اینکه حتی شمقدری مشاور هنری رییس جمهور که سوابق موضع گیری های فرهنگیاش این احتمال را متبادر می ساخت که وی موافق چنین سفری باشد، به این ماجرا واکنش تندی نشان داد و پرسید معنای دیدار صمیمانه با سازندگان فیلم های ضد ایرانی و ضد اسلامی چیست؟ و خواستارعذرخواهی هالیوودی ها و توضیح دعوت کنندگان شد.
سخنان او در رسانه های جهان بازتاب هایی داشت. بر اساس این گزارش بی بی سی، خبرگزاری فرانسه، آسوشیتدپرس، رویترز، گاردین، تلگراف و چندین خبرگزاری روسیه از جمله لنتارو اظهارات او را در صدر اخبار هنری خود قرار دادند.
وی
البته او خواستار پاسخگویی "مسئولان سینمایی" شد اما معلوم نیست منظور
به هر حال موضع گیری دولت علیه این ماجرا وقتی بیشتر شدت گرفت که سخنگوی وزارت امور خارجه نیز حضور آمریکاییها را مورد انتقاد قرار داد. نکته جالب تر اینکه وی به پروژه ای اشاره کرد که از سوی هالیوود برای ساخت 30 فیلم ضد ایرانی- ضد اسلامی کلید زده شده است. به گفته این مقام وزارت امور خارجه این فیلم ها، نه تنها هویت دینی، بلکه هویت باستانی و ارزش های فرهنگی ایران را هدف قرار داده است.
به هر حال روشن نیست چه کسی در دولت باید مسئولیت این موضوع را برعهده بگیرد. البته اظهارات قشقاوی
کیهان؛ انتقادی ترین مواضع
نمایندگان مجلس نیز مانند دولتی ها ساکت نبودند بیژن نوباوه که خود سالها در آمریکا برای هرگونه فعالیت رسانه ای و فرهنگی شاهد فشارها و محدودیت های گسترده بوده است در گفتگو با کیهان گفت: به عنوان یک فرد رسانه ای ایرانی، در آمریکا با مشکلات و محدودیت های عدیده ای روبرو بودم و این نشان می دهد که کشورها در تعامل با هنرمندان و اهالی
هم چنین کارگردان یوسف پیامبر نیز در گفتگو با همین روزنامه، از خانه سینما شدیدا انتقاد کرد و گفت: خانه سینما که محل تجمع و پایگاه صنفی هنرمندان سینماست، با منافع
حسین شریعتمداری نوشت: «راستی! آیا هیئت یاد شده با بهره گیری از کرامات عرفانی! و از طریق «طی الارض»! به ایران آمده است؟! خب! چه کسانی از آنها دعوت کرده اند؟ چه کسانی به آنها ویزا داده اند؟ چه کسانی میزبانی آنان را برعهده گرفته اند؟ چه کسانی با برنامه اعلام شده این هیئت یعنی انتقال تجربیات سینمایی آنها به سینماگران ایرانی- با توجه به سوابق ضد دینی و ضد ایرانی آنان- موافقت کرده اند؟! سکوت نکنید! این پرسش ها نمی تواند بی پاسخ بماند.»
مهمانان باسابقه تهران
در کنار این انتقادات رسانه ای اما اخبار برگزاری جلسات گرم سینماگران ایرانی و آمریکایی از خانه سینما به گوش میرسید.
این نکته خصوصا با توجه به کارنامه مدعوین اهمیت می یافت. تام پولاک رئیس کمپانی یونیورسال پیکچرز بوده و در طول دوران تصدی اش بر این کمپانی، بیش از 200 فیلم تولید نموده است.
آخرین تجربه ضدایرانی آقای پولاک و کمپانی یونیورسال با توزیع انیمیشن ضد ایرانی و ضد انقلابی «پرسپولیس» صورت گرفت. با نگاهی به لیست تولیدات یونیورسال پیکچرز که بنا به گفته مدیرعامل خانه سینما آقای تام پولاک تهیه کننده اصلی شان بوده به فیلم های ذیل برمی خوریم:
تحت تعقیب (درباره حاکمیت سازمان های تروریستی تشکیلات فراماسونری)، ماجراهای ایندیانا جونز جوان (درباره اسطوره های صهیونیستی)، قلمرو (توهین آشکار به اسلام و مسلمانان و تبلیغ سیاست های سازمان سیا)، ایوان قدرتمند (وهن خداوند که حتی نمایش آن در کشورهای اسلامی ممنوع شد)، یونایتد93 (توهین به اسلام و تروریست خواندن مسلمانان)، مونیخ (تبلیغ سازمان های تروریستی صهیونیستی)، بروس قدرتمند (وهن نسبت به خداوند که نمایش این فیلم هم در کشورهای اسلامی ممنوع شد).
اما حضور سد جینیس (رئیس آکادمی) که به لحاظ مقام و منصب رسمی در آمریکا از یک وزیر مهمتر به شمار می آید، به عنوان نماینده رسمی ترین نهاد سینمایی آمریکا (مجری سیاست های حاکم) از همه مدعوین پرسشبرانگیزتر بود؛ خصوصا اینکه او شخصاً داوطلب می شود با هزینه خود، راهی ایران گردد.
استقبال خارجی ها
اگرچه چند هفته قبل هم استقبال رسانه های خارجی از خبر سفر یک تیم ورزشی آمریکایی به ایران، با توقف این مسافران در دوبی ناکام مانده بود اما این بار هم خبرگزاری های خارجی سوژه هالیوودیها
برخی مانند خبرگزاری فرانسه از آغاز با سیاسی دانستن این سفر، آن را یک گام به جلو در آب شدن یخ های رابطه با آمریکا دانستند.
در همین رابطه روزنامه نیویورک تایمز روز گذشته گزارش اول صفحه بینالملل خود را به بازتاب خبر حضور سینماگران هالیوودی در تهران اختصاص داده و به تحلیل روابط ایران و آمریکا در شرایط جدید پیش روی ایران پرداخته و دیدار نمایندگانی از بازیگران و فیلمسازان هالیوودی با همتایان ایرانی خود را ظرف 30 سال گذشته بیسابقه ارزیابی کرده است.
در این گزارش آمده بود، فیل آلدن رابینسون که شهرتش بیشتر در زمینه نویسندگی و کارگردانی است میگوید: «من گمان میکردم ایرانیان متفاوت هستند، اما متوجه شدم که ما تفاوتی با هم نداریم و فیلم زبانی برای این تفاوت ساخته است.»
هم چنین همزمان با اعلام نظر مقامات رسمی مبنی بر مبادله فرهنگی تلقی کردن این بازدید، خبرگزاری فرانسه به نقل از آنت بنینگ هنرپیشه هالیوود اعلام کرده است که این هنرپیشه زن امیدوار است که حضور سینماگران آمریکایی شروع خوبی برای گفتوگو میان دو کشور باشد.
اعتراض شدید حوزه علمیه قم وآیت الله مصباح یزدی
در کنار سکوت خانه سینما و استقبال خارجی ها اما واکنش ها از دولت و رسانهها به حوزه علمیه و مجلس کشیده شده است.
اکنون دامنه اعتراضات به قم رسیده و آیت الله مصباح یزدی نیز در سخنانی خواستار توضیح برای علت دعوت از هالیوودی ها شده و گفت: باید علت حضور این افراد و اینکه چه کسانی از آنان دعوت کردهاند، مشخص شود.
آیتالله محمد تقی مصباح یزدی سهشنبه شب در یادوراه شهدای روحانی که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم اظهار داشت: در مجلسی که به نام شهدا برپا شده است باید به بیان ویژگیهای شهدا پرداخت و بنده از سخن گفتن در چنین مراسمی شرم میکنم.
آیتالله مصباح یزدی در بخش دیگری از سخنان خود از حضور فیلمسازان هالیوودی در ایران انتقاد کرد و افزود: باید علت حضور این فراد و اینکه چه کسانی از آنان دعوت به عمل آوردهاند، مشخص شود.
وی اضافه کرد: نحوه اخذ ویزا توسط این افراد باید مشخص شود و چه دلیلی دارد که سینماگران ایرانی در مقابل چنین افرادی قرار گیرند.
استاد حوزه علمیه قم گفت: آمریکاییها به دنبال این هستند که تخریبهای خود را از طریق گروههای غیردولتی از جمله ورزشکاران و سینماگران دنبال کنند و حضور فیلمسازان هالیوودی در ایران نیز در همین راستا است.
آیتالله مصباح یزدی نسبت به حرکت دشمن برای ایجاد کودتای خزنده در کشور هشدار دارد و تصریح کرد: البته تا زمانی که آیتالله خامنهای به عنوان رهبری مقتدر در رأس کشور قرار دارند و خانوادههای شهدا در کشور وجود دارند، دشمنان به هیچ نتیجهای نمیرسند، البته ما نیز نباید تلاشهای دشمنان را ساده تلقی کنیم.
در کنار سمینار های متفاوتی که در این روزها برگزار شد، هم چنین تعدادی فیلم از سینمای آمریکا در خانه سینما برای اعضا به نمایش در می آید که در هر یک از آنها یکی از مدعوین مسئولیتی برعهده دارند و پس از نمایش درباره روند تولید و یا سهمی که در این روند داشته اند توضیحات مفصلی به تماشاچیان ارائه می دهند. این نمایش ها به همراه جلسات پرسش و پاسخ مطولشان تا ساعات پایانی هر شب ادامه دارد.
فیلمنامه نویسان و کارگردانان سینمای امروز ایران مانند خسرو سینایی، شادمهر راستین، پیمان قاسم خانی، ضیا الدین دری، بیژن میرباقری، امیر شهاب رضویان، فرهاد توحیدی و بسیاری دیگر به همراه محمد مهدی عسگرپور مدیر خانه سینما حضور داشتند.
محتوای این جلسات الیته کاملا تخصصی نبود و باب بحث های سیاسی نیز باز شد. به عنوان مثال در جلسه کارگردانی بحث ها بیشتر حول مساله سانسور، رابطه ایران و آمریکا و یا دلیل اهدا یا عدم اهدا جایزه اسکار به فیلم های ایرانی دور می زد و کمتر سوالات کارگردانان ایرانی به شیوه های اجرایی کارگردانی و تکنیک ها و متد های کارگردانی در سینمای آمریکا مربوط می شد.
هم چنین "جلسه بازیگران" با عدم حضور بازیگران جوان ایرانی مواجه شد و تنها جمعی از بازیگران قدیمی تر حضور داشتند. در یکی از جلسات به فیلم های توهین آمیزی مانند سیصد اشاره شد و سوالاتی درباره میزان دخالت دولت آمریکا در ساخت این فیلم ها مطرح شد که هر سه نفر میهمان آمریکایی دخالت دولت آمریکا را تکذیب کردند. اکنون سه وزیر اطلاعات، امور خارجه و فرهنگ و ارشاد برای پاسخگویی به رفتار خانه سینما به کمیسیون فرهنگی مجلس فراخوانده میشوند اما دعوت کنندگان برای رفتارشان هیچ توضیحی نمی دهند.منبع:رجا نیوز
نظرات کاربران:
تیم برگزارکننده برنامه سخنرانی میرحسین موسوی در دانشگاه تهران به خبرنگار رجانیوز اجازه ورود به جایگاه خبرنگاران را نداد.
سرتیم برگزارکننده سخنرانی موسوی با ادعای اینکه رجانیوز تحریف و تخریب میکند به خبرنگار ما اجازه ورود نداد اما هنگامی که خبرنگار از وی خواست نمونهای از موارد ادعایی خود را بیان کند، وی پاسخی نداشت.
برگزارکنندگان این برنامه، پس از آنکه صندلیهای محل سخنرانی موسوی در تالار شهید چمران دانشکده فنی پر شد، درب سالن را بستند و بقیه دانشجویان را به سالن شهید رجب بیگی هدایت کردند اما حدود 30 دقیقه ابتدایی این برنامه، به دلیل نقص در تجهیزات فنی، صدایی پخش نمیشد.
با ورود موسوی به سالن، شعار "صل علی محمد، یار خمینی آمد" و "درود بر موسوی، سلام بر خاتمی" از سوی تعدادی از حاضران سر داده شد.
این برنامه برخلاف سخنرانی 25 آذر خاتمی با کمترین حاشیه و بدون پرسش و پاسخ برگزار شد. یکی از دانشجویان در اثنای صحبتهای میرحسین، با صدای بلند شروع به پرسیدن سئوال از میرحسین کرد که با حاضران با شعار "درود بر موسوی " او را وادار به انصراف از پرسش کردند.
به گزارش خبرنگار رجانیوز، موسوی عصر امروز (سه شنبه) در سالن شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه هیچ محفلی چون انجمن اسلامی در من ایجاد حسرت نمیکند اظهار داشت: وقتی به گذشته نگاه میکنم، میبینم بهترین تاریخ زندگی بنده زمانی بوده است که با عدهای جوان و با انگیزهای دینی در این تشکل فعالیت میکردیم.
وی با اشاره به اینکه انجمن اسلامی یک طبیعت دوگانه دارد، ادامه داد: سالهای 21 و 22 سالهایی بودند که در دانشگاه چیزی از دین وجود نداشت و فضای دانشگاه فضایی صرفاً علمی بود. اما عدهای افراد دوراندیش با تشکیل انجمن اسلامی این فضا را به دانشگاه آورده و ارزشها را به این محیط بسط دادند.
موسوی افزود: انجمن اسلامی از طرفی به نهادهای دین نگاه میکند و از سوی دیگر تحولات جهان را مدنظر قرار میدهد لذا جمع کردن این دو نگاه در نهاد خود یک معجزه است.
نخستوزیر دهه 60، انجمن اسلامی را تشکلی مردمی که از اعتماد مردم تغذیه میکند، توصیف کرد و گفت: آنچه به جامعه در دوران گذشته منتقل میشد، اکثراً از طریق همین انجمنهای اسلامی بود که توانسته بودند ظرفیتهای عظیم یک جامعه دینی را به یک جامعه علمی منتقل کنند.
وی اضافه کرد: اگر دانشگاههای دهه 20 را با امروز مقایسه کنیم، خواهیم دید که انجمن اسلامی سهم بالایی در دینی شدن فضای دانشگاه داشته است.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه مردم در جایی سرمایهگذاری نمیکنند که ارزشهایشان هدر رود، اظهار داشت: جامعه جای جمعها و تشکلهایی که پشت به اعتقادات و ارزشها کنند، نیست لذا انجمن اسلامی در این زمینه موفق عمل کرده است.
موسوی علت قدرتمندی انجمنهای اسلامی را به واسطه اعتماد مردم به آنها و نقش این تشکل در روشنگری در جامعه دانست و گفت: با توجه به همان 2 کار ویژه انجمنهای اسلامی باید گفت که هرگاه یکی از این دو نگاه ضعیف شود، انجمن اسلامی قدرت خود را از دست میدهد به این معنا که وقتی تکیه بر اعتقادات و دین کم میشود، اعتماد مردم از بین میرود و به محض اینکه آن چهره از بین برود، انجمن تبدیل به یک جمع متحجر و بسته که توان فعالیت ندارد، خواهد شد و از این منظر، انجمن اسلامی در نقطه مرزی 2 نگاه قرار دارد.
این گزینه مطرح برای کاندیداتوری ریاست جمهوری، افرادی را که در انجمنهای اسلامی فعالیت میکنند، به مثابه مرزداران دانست و گفت: کسانی که بهعنوان دانشجو در انجمنهای اسلامی دانشجویان فعالیت دارند، همچون مرزدارانی که از مرزها دفاع میکنند، ایفای نقش میکنند، به اضافه اینکه اهمیت این نقش در دانشجویان از آن فرد مرزدار بیشتر است.
وی در بخش دیگری در سخنانش علت برخوردها در جامعه را در نبود یک سازمان و ساختار دانست و با بیان اینکه بحث امروز در ایران بحث اصلاحطلبی و اصولگرایی است، تصریح کرد: گاهی این 2 موضوع به صورت کلیشهای در میآید که همواره با یکدیگر در جنگ و تضاد هستند. لذا در چنین شرایطی هم اصولگرایی از معنا تهی میشود و هم اصلاحطلبی نقش خود را از دست میدهد و این تنها دستمایهای برای بازیهای سیاسی قرار میگیرد.
وی افزود: جامعه ما در ارتباط با شعارهای اصلاح طلبی و اصولگرایی دارای چهرهای دوگانه است. چرا که مردم در ایران هم اصلاحطلب و هم اصولگرا هستند و آنچه به عنوان تعارض دیده میشود، 2 روی یک سکه میباشند.
موسوی عدالت وآزادی را متناقض ندانست و دو امر کاملاً به هم پیوسته عنوان کرد و گفت: مشروطیت در مقابل استبداد، شعار عدالت را قرا رداد و از این شعار مجلس شورای ملی زاییده شد که از آن قوانین مدنی بیرون آمد لذا این 2 شعار هیچگاه در جامعه ایرانی از یکدیگر جدا نبود ه است. اما باید توجه داشت که در فضای دروغ، نه عدالت خواهد بود و نه آزادی.
نخست وزیر دهه 60 با بیان اینکه مردم میتوانند هم به ارزشها پایبند باشند و هم راه خود را ادامه دهند، اظهار داشت: جامعه حاضر به توهین به مقدسات نیست و میخواهد هم این قداست را دوست داشته باشد و هم اینکه به صورت آزادانه فعالیت کند. مردم میخواهند هم ارزشها را حفظ کرده و هم روزنامهای توقیف نشود.
موسوی با اشاره به احترام جامعه ایران به روحانیت و حمایت از آن گفت: در عین حال که مردم به روحانیت اعتماد داشته و آن را دوست دارند ولی باید توجه داشت که روحانیت نباید تحت تأثیر مسائل سیاسی قرار گرفته و دولتی شود.
وی اضافه کرد: مردم نه اینکه نخواهند دولت از روحانیت دفاع کند بلکه میخواهند تحت تأثیر آن قرار نگیرد و به همان معنا دولتی نشود. در این خصوص بنده خاطرهای از دوران اول انقلاب دارم که در زمان نخستوزیری گاهی اوقات از روحانیت برای شرکت در جلسه هیئت دولت دعوت میکردم تا مسائل و مشکلات را برای آنها شرح دهیم تا کشور رو به جلو حرکت کند. در همان زمان هم برخی همچون آقای مهدوی کنی نگران شده بود که که مبادا این جمعها باعث دولتی شودن روحانیت شود که بنده به ایشان گفتم که ما نه پولی و نه امکاناتی در اختیار این عزیزان قرار نمیدهیم بلکه با آنها تنها مشورت میکنیم.
این فعال سیاسی در بخشی از سخنان خود و با اشاره به فضای حمایت از خصوصی سازی و انجام کسب و کار سالم گفت: جامعه هرگز موافق تبدیل فضای ارزشی جامعه به یک محیط سوداگرانه که همه چیز در آن قابل خرید و فروش است، نیست چراکه مردم نمی خواهند فضای ارزشی را خرید و فروش کنند. همین حساسیت می تواند خیلی از مشکلات فرهنگی، سیاسی،اقتصادی و اجتماعی ما را حل کند.
وی تصریح کرد: در جامعهای که تجارت با خدا انجام میگیرد، سوداگری به حداقل میرسد و در چنین جامعهای میتوان بدون اینکه به مردم صدقه دهیم، انتظار داشته باشیم بحرانها و مشکلات را حل کرده و مردم همراه منافع نظام شوند.
این کاندیدای احتمالی با بیان اینکه هدف ما حفظ عزت نفس مردم است، گفت: اگر عزت نفس نبود، هیچگاه انقلاب اسلامی پیروز نمیشد و حتی در دوران 8 وساله جنگ تحمیلی نیز ایرانیان مقاومت نمیکردند.
موسوی درخصوص حفظ این عزت نفس گفت: مسئولان باید توجه داشته باشند که نمیتوان راجع به عزت نفس مردم غزه و لبنان صحبت کرد ولی از عزت مردم خود چشم پوشی کرد.
وی ادامه داد: جامعه ما از باج دادن به قدرتهای بزرگ حمایت نمیکند و این همان اصولگرایی است. در عین حال، مردم به دلیل اتکا به عقل جمعی از تحریک بیهوده جهان دل خوشی ندارند.
وی در پایان تأکید کرد: یکی از وظایف گروههای دلسوز این است که با تکیه بر همین اصول، وحدت را در بین مردم هرچه بیشتر تقویت کند.
در پایان این مراسم، لوحهای تقدیری به مناسبت 66امین سالگرد تأسیس انجمن اسلامی دانشجویان توسط مهندس موسوی به بخشی از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی در سالهای قبل اهدا شد.
نظرات کاربران:
دفتر رییس جمهور در بیانیه ای ضرورت صیانت از ساحت اخلاق و فرهنگ درجامعه اسلامی را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به اینکه دشمنان و دنباله های داخلی آن با سوء استفاده از آزادی بی بدیل موجود، قصد دارند بداخلاقی، درشت گویی و تخریب را رواج دهند، از فعالان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خواست با رعایت انصاف، مروت و مدارا اجازه ندهند بداخلاقی و کج سلیقگی عده ای خاص مانع پراکندن عطر دل انگیز مهرورزی و خدمتگزاری صادقانه در فضای پاک و الهی ایران عزیز شود.
متن کامل بیانیه دفتر رییس جمهور به این شرح است:
ادع الی سبیل ربک بالحکمه و الموعظه الحسنه وجادلهم بالتی هی احسن
ملت شریف و بزرگوار ایران عزیز با گذشت 3 دهه از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، هر روز برگی زرین بر دفتر پرافتخار عزت و لیاقت خود می افزاید. این ملت نستوه وپرتلاش در آستانه دهه چهارم انقلاب با چابکی و مهارت تمام در راه پیشرفت و عدالت و تقویت و تحکیم ارزش های دینی و معنوی به پیش می رود و قلههای ترقی و تعالی را یکی پس از دیگری فتح می کند.
بی تردید اوج جوشش و درخشش فضایل این ملت در کنار پیشرفت های خیره کننده در عرصه های گوناگون اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری، در ساحت فرهنگ و اخلاق متبلور است.
پاسداشت این ارزش های گرانسنگ که با مجاهدت و پایمردی آحاد مردم عزیز و جانفشانی و ایثار جوانان برومند به دست آمده، رسالتی است سترگ که بر دوش همه افراد، گروه ها و اصحاب اندیشه و قلم سنگینی می کند. به ویژه آن که، این نعمت بزرگ همواره مطمح نظر دشمنان کینه توز و ستم پیشه ملت ایران و برخی دنباله های داخلی آن بوده و هست.
آنها به این نتیجه رسیده اند که این «فرهنگ و اخلاق» ملت ماست که حرکت پرشتاب کشور را به سمت پیشرفت و تعالی تضمین کرده است، لذا تلاش می کنند تا با سوء استفاده از آزادی بی بدیل موجود، بداخلاقی، درشت گویی و تخریب را رواج دهند و فضای اخلاقی و اعتقادی حاکم بر جامعه را متشنج کنند. اگر چه مردم عزیز و بزرگوار ما نیز به خوبی می دانند حرکت هایی که مغایر با اصول و موازین اخلاقی و آرمانی صورت می گیرد به مصلحت و منفعت کشور نیست و خواسته یا ناخواسته اهداف دشمنان را تعقیب می کند.
دولت جمهوری اسلامی ایران بنا به وظیفه ذاتی خود و به نمایندگی از قاطبه مردم عزیز ایران بر خود فرض می داند تا همه مساعی خود را در جهت حفظ فضای سالم و اخلاقی جامعه به کار بندد و آن را سرلوحه اقدامات خود قرار دهد و از همه فعالان و دست اندرکاران فعالیت های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی می خواهد تا با حفظ موازین و معیارهای اخلاقی جامعه اسلامی فعالیت کنند و زمینه موضع گیری ها و رفتارهای هیجانی و احساسی افراد و گروه های طرفدار خود را که فضای تخریب و بداخلاقی را ایجاد می کند و فرصت را برای بددلان و بدخواهان فراهم می آورد، برچینند.
از چهره های شاخص جریان های مختلف سیاسی، مطبوعات و رسانه های جمعی توقع می رود نسبت به پیشگیری از وقوع مظاهر بی مبالاتی و بی انضباطی اهتمام ورزند و در بیانات، مقالات، موضع گیری ها و هر اظهار نظری رعایت انصاف، مروت و مدارا را بنمایند و از ورود به مجادلات و منازعات بیهوده ای که منافی شأن، اخلاق و مرام ملت بزرگوار ایران است پرهیز نمایند.
چون همیشه، حفظ وحدت و همدلی لازمه پیشرفت و پیروزی و تلاش در جهت تقویت آن از اولویت های کاری همه دلسوزان و علاقه مندان میهن اسلامی است، لحظه لحظه فرصت های الهی را که در اختیار ماست برای کار وتلاش و سازندگی غنیمت بشماریم و اجازه ندهیم تا بداخلاقی و کج سلیقهگی عده ای خاص مانع پراکندن عطر دل انگیز مهرورزی و خدمتگزاری صادقانه در فضای پاک و الهی ایران عزیز شود.
بی شک ملت بزرگ ایران با توفیقات و تاییدات الهی و در ظل عنایات و توجهات حضرت ولی عصر (عج) و با هوشمندی و صلابت مسیر پیشرفت و عدالت را تا فتح همه قله های عزت و سرافرازی خواهد پیمود.